Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای از جمهوری‌خواهان این کشور درخواست کرد حزب خود را پس بگیرند.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، پلوسی در این مصاحبه بار دیگر درخصوص حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه تأکید کرد: «این شورشی بود که به تحریک رئیس جمهور ایالات متحده انجام گرفت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد کنگره گفت: «هیچکس هرگز انتظار آن را نداشت یا برای چیزی شبیه به این آماده نشده بود».

او ضمن هشدار در ریشه داشتن خشونت‌های آمریکا در «سفید برتر پنداری، یهود ستیزی و اسلام‌هراسی»، به گزارش دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اشاره کرد که افراط‌گرایی داخلی را برجسته‌ترین تهدید تروریستی در این کشور قلمداد کرده بود.

پلوسی افزود: «این مسئله با اختلافات سیاسی تفاوت دارد. هیچ چیزی با چالشی که آن روز علیه دموکراسی ما به وجود آمد قابل مقایسه نیست».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه تجمع دوباره هواداران ترامپ در برابر کنگره گفت: «به دوستان جمهوری‌خواهم این را می‌گویم، تعدادی [دوست جمهوری‌خواه] دارم! حزب خود را پس بگیرید!»

این قانون‌گذار دموکرات افزود: «نگذارید حزب شما توسط یک فرقه ربوده شود زیرا این اتفاق در حال وقوع است و برای کشور اصلاً خوب نیست».

پلوسی گفت: «فکر می‌کنم این مسئله حائز اهمیت است که حزب جمهوری‌خواه خود را حفظ کند» و قانون اساسی آمریکا طوری طراحی شده که «طیفی» از دیدگاه‌ها توان مشارکت در امور را داشته باشند.

او در ادامه گفت:‌ «اما این جایگاهی نیست که در آن قرار داریم. آن‌ها (ترامپ و راست‌های افراطی) در این طیف قرار ندارند. این محافظه‌کار بودن نیست، راست افراطی است که ضد دولت بوده و خارج از این طیف قرار دارد و اگر قرار باشد ضد دولت باشید، بسیار سخت است که دولت‌داری کنید».

پلوسی مدعی شد حمله به کنگره آمریکا نشانه شکست دموکراسی نیست بلکه نتیجه اقدامات رئیس جمهوری است که به سوگند خود و مقامش احترام نگذاشت.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن هشدار درباره نفوذ افراط‌گرایی در ریشه‌های حزب جمهوری‌خواه گفت: «رئیس جمهور قبلی این مشکلات را که اشاره کردم به وجود نیاورد بلکه آن‌ها را تثبیت کرد».

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در پی انتشار اخباری از احتمال تجمع امروز (شنبه) هوادارن ترامپ در برابر ساختمان کنگره، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا درخواست استقرار ۱۰۰ نیروی گارد ملی برای محافظت از ساختمان کنگره در آستانه برگزاری یک راه‌پیمایی در حمایت از شورش‌ مرگبار ۶ ژانویه را تأیید کرد.

 «تام مانگر» رئیس نیروی پلیس کنگره آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حصارهای امنیتی موقت اطراف ساختمان کنگره را زودتر از زمانی که طرفداران ترامپ قرار است مقابل این مجموعه تظاهرات کنند، برپا می‌کنند.

پلیس کنگره همچنین دوربین‌های امنیتی موقت با فناوری پیشرفته را نصب کرده تا بتواند دید وسیع‌تری از محوطه کاپیتول داشته باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: ساختمان کنگره کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درپی دستگیری عامل ضرب و شتم یک شهروند با زنجیر در تهران با نگارش یادداشتی تاکید کرد که در تهران، هیچ مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان به پایان نمی‌رسد. در  ابتدای این یادداشت آمده است: «بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی کرده بود هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه اوست و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده‌اش خواهد نشست.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون‌شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباش‌گری خلافکاران نیست. اراذلی که گمان می‌کنند می‌توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده‌خواهی‌های خود برهم بزنند، کافی است نگاهی به اخبار حوادث خبرگزاری‌ها وروزنامه‌ها بیاندازند تا با زنجیره‌ای از اخبار کشفیات و دستگیری‌های پلیس آگاهی روبه‌رو شوند.»

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین نوشت:‌ « شاید شروع یک پرونده با قانون‌شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می‌زنند. افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی‌وقفه و شبانه‌روز برای مقابله با جرائم و آسیب‌ها کوچک‌ترین سرنخ‌ها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می‌کنند. اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی‌آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.»

ولی‌پور گودرزی در پایان این یادداشت نیز درخواستی را از مردم مطرح کرد و نوشت:‌ « در پایان از شهروندان گرامی دعوت می‌کنم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها یاری‌گر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.»

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند