Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار با امام جمعه و جمعی از متدینین شهر قاین، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت (علیه السلام)، اظهار داشت: در مساله اینکه چند درصد خواسته‌ها تحقق پیدا کند پیداست تحقق هر امری متکی به دو اصل است؛ یکی مقتضی و دوم عدم مانع، مقتضی موجود است و همه آنهایی که اهل ایمان هستند همین را می‌خواهند اما مسلما مانع هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور محترم در سطح کشور از همه کمک خواستند و سایتی ارائه کردند اما این موضوع که مشخص نیست چند درصد مطالبی که در این سایت به ثبت می‌رسد سلیقگی، سیاسی و ایمانی است؛ این موضوع کار را برای آنها سخت می‌کند، موفقیت دولت هم در گرو همین قضیه است، مسئولین ذیربط هنوز نیامده‌اند، هنوز فقط وزرا مشخص شدند و استانداران، فرمانداران و مدیران کل نیامدند و هنوز همان دولت است، وقتی این تکمیل شد آن وقت می‌شود تخمین زد که درصد توفیق چه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بنده و شما به عنوان اشخاص و افراد نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، بارها هم به من مراجعه شده است که به آنها عرض کردم ما که مطالبه‌گر هستیم، دولت هر فردی را بفرستد هم موظفیم همکاری کنیم و هم موظفیم مطالبه کنیم اما اگر خود ما بگوییم تقی یا نقی، دیگر نمی‌توانیم مطالبه‌گری کنیم؛ ما چنین کاری نمی‌کنیم.

وی گفت: دوستانی هم که متصدی گزارشاتی برای شناسایی نیرو به سایت مربوطه بودند بنده هم مکرر تاکید کردم که اگر می‌خواهید اشتباه نکنید در هر پستی متناسب با آن پست برای کارآمدی فرد شاخصه‌هایی را معین کنید که در این پست فرد دارای شاخصه‌هایی مشخصی باشد که موفق باشد و بعد کسانی که گزارش می‌شود یا خودشان آمادگی خود را اعلام می‌کنند را براساس این شاخصه‌ها نمره دهید و معدل کسی که بالاتر است را با دلیل مشخص کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر چنین چیزی تحقق پیدا کند و امور به دست اهلش قرار بگیرد الحق زحماتی که کشیدید امروز به عنوان یک جوانه رشد کرده یعنی دولت انقلابی جوانه زده است.

وی گفت: هنوز چند روزی بیشتر نشده که دولت جدید آمده و هنوز به طور کامل مستقر نشده است اوضاع از داخل تا منطقه و بین‌الملل دارد تغییر فاحش پیدا می کند که این خیلی جای شکر دارد.

وی افزود: از دو سال و نیم قبل از پشت مرزها یا در داخل صریح می‌گفتند که ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود، آقا تازه به اعتبار دولت اسلامی، جوان و کارآمد گام دوم را نوشتند و اینکه جامعه اسلامی تحت تربیت دولت اسلامی به وجود می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت مثل یک خانواده است، فرزندان را او می‌پرورد، جامعه اسلامی بعد از دولت اسلامی به وجود می‌آید و ایشان فرمود دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی، آن روزهایی که آقا گام دوم انقلاب را نوشت و از این حرف‌ها می‌گفت، می‌دیدید که حتی شهروندان خود ما و فلان تاجر می‌گفت الان فلان معامله عمده را انجام نمی‌دهیم تا ببینیم چه می‌شود.

وی گفت: آیه‌های یاُسی که سال‌ها و مخصوصا این ۸ سال اخیر برای مردم خواندند دیگر این قیاس مع‌الفارق است که دولت جدیدی که آمده و در واقع هنوز نیامده دیگر ناامیدی وجود دارد، کدام ناامیدی؟ اینها آزمایش است، ‌بحث امید و ناامیدی نیست، هر شرایطی که پیش بیاید مومن نه مغرور و نه ناامید می‌شود، چون انسان مومن همیشه و در هر شرایطی بین خوف و رجا است اگر غیر از این باشد باید خودش را بازسازی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: وعده‌های دروغی که به مردم دادند اثر سوئی دارد اما آن دوران تمام شد، بعضی خوب آزمایش دادند، بعضی هم بد آزمایش دادند، بعضی در مقابل ستم، ستمگری، تبعیض، اختلاس و دزدی مردانه ایستادند، بعضی هم به رنگ روز درآمدند، غرض اصلی آزمایش است والا در این دنیا نه حکومت سلیمان بن داود و نه حکومت فرعون و نمرود می‌ماند، آنچه که هدف اصلی است آزمایش است نه این حکومت‌ها، هیچ کدام باقی نمی‌ماند.

وی افزود: شما و امثال شما واقعا در سطح کشور تلاش کردید، زحمت کشیدید و انقلاب مانند دهه شصت از نو جوانه زد، دیگر بقیه به این ربط دارد که برای رشد این جوانه چه می‌کنیم؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طرح‌هایی که بوش دیوانه از ۱۱ سپتامبر و برج‌های دوقلو ریخت همه‌اش کلک بود و برای حمله و هجوم و یک دیکته از قبل تعیین شده بود که از حمله به افغانستان و عراق شروع می‌شد بعد کشورهای دیگر را در برمی‌گرفت و پنجمین کشور ایران بود که حمله و آن را نابود کنند، آن جنگ‌ها همه مقدمه برای حمله به ایران بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیش از هفت تریلیون دلار اینجا مصرف کردند و هزاران کشته دادند و بعد هم با خفت فرار کردند، این فرار آنها از اینجا که تنها افغانستان نیست، پوستین‌شان را از عراق و سوریه و منطقه جمع می‌کنند، آن بازی که در لبنان درآوردند و طرفداران استکبار غربی سوخت را پنهان کردند و احتکار کردند و از آن طرف هم جلویش را گرفتند و یک بحران به وجود آوردند که اینها در مقابل آمریکا آری بگویند و تسلیم شوند اما چه شد؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ۱۸۰ درجه مخالف انجام شد، ضمن اینکه از آنها بریدند ایران سوخت آنها را تامین کرد، سید حسن نصرالله هم به آمریکا و اسرائیل یک تشر زد که به قول بعضی از خود همان غربی‌ها این تشر آنها را بیچاره کرد و باعث شد مردم جشن در لبنان بگیرند، پیروزی سیاسی آقای بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه هم بسیار سرافرازانه بود.

وی افزود: آمریکا از اینجا در رفت، دو شب قبل در سیمای جمهوری اسلامی که صحبت‌ها و صورت‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها را نشان می‌داد آنها عزا گرفته بودند و گفتند آمریکا کارش تمام است و تا سه سال دیگر بیشتر نیست، آن تحریم‌هایی که با آن همه شدت گرفتند چه شد؟

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آنچه که دیروز در اجلاس شانگهای گذشت، فرمایشات آقای رییس جمهور و استقبال آنها از ریاست جمهوری ایران این دیگر تحریم‌ها را خنثی می‌کند، ببینید خدا چه کار کرد اما مسلما صبر انقلابی و همکاری به تمام معنی می‌خواهد.

وی گفت: افرادی که امروز مسئولیت دولت را پذیرفتند و وزرایی که بعد از ریاست جمهوری آمدند و منصوبین دیگری که در پست‌هایی نصب شدند اینها دیگر شب و روز ندارند، آثار تغییر خودش را نشان می‌دهد و نوبت شیرینی است که بعد از آن همه تلخی‌ها از دهه ۶۰ شیرین‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: ما هم با حفظ آن شئونی که باید رعایت کنیم آرزوی ما این است و در جهت اینکه باید شایسته‌سالاری شود و باید انسان‌های توانمند، صالح و انقلابی بیایند، در حد ارشادی براساس ملاک‌ها، امیدواریم دوستانی که در این جهت منع قانونی ندارند و ورود پیدا کردند خوب بایستند و حرفشان را منطقی بگویند و امور به اهلش سپرده شود.

وی گفت: امام خمینی (ره) در آن تاریخ فرمود انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد، کسی که نااهل است می‌خواهد برای انقلاب چکار کند؟ هرچه که معاویه، یزید، بنی مروان و بنی عباس برای اسلام کردند اینها هم خواهند کرد، نمی‌شود امور دین را به یزید سپرد و بعد گفت که شما قرآن را اجرا کنید، اما در طول تاریخ این کار شده، در تجربیات ما هم به صورت مکرر این کار شد و تلخی‌های فراوانی به کام مردم عزیز ما ریخته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: چون بعد از تجربه تلخی‌ها است این نوبت رشد بیشتری خواهیم داشت و یک حرکت جدید در مطالبه‌گری براساس پشتیبانی، دوستی خواهد بود یعنی اگر یک وقت یک درصد شرایط جامع نداشتند ولی افکار عمومی جامعه، مطالبات عمومی، امر به معروف و نهی از منکر در این مرحله باید به گونه‌ای باشد که آن کسی هم که اهلیت ندارد ناچار شود درست عمل کند چون بس است دیگر، ما شاهد بودیم که اموال بیت المال را بخورند، بدزدند، اختلاس کنند و بی‌عدالتی کنند و بعد هم خلاف قانون کنند، تا کی می‌خواهد اینگونه باشد؟

وی گفت: امیدواریم که در شرایط مساعد آینده به هیچ مسئولی در هیچ رتبه‌ای اجازه داده نشود که هر کاری می‌خواهند انجام دهند، چون خود دولت هم پشتیبان این قضیه است یعنی با دولت همکاری شود که عناصری به اسم دولت نتوانند به هر کاری دست بزنند.

وی افزود: ما به امید خدا به آینده بسیار امیدواریم و به تلاش، کوشش و همکاری‌هایی که شما و امثال شما در سطح کشور دارید و وارث انقلاب هستید امیدواریم.

برچسب‌ها خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند قاین سید علیرضا عبادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند قاین خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند قاین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین امام جمعه بیرجند المسلمین عبادی دولت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان پاوه اظهار داشت: خیرات و صدقات هم دو قسم است: ۱) احسانی است که ما نسبت به فقرا انجام می‌دهیم که هر چه مخفیانه‌تر و بین ما و آن شخص و پروردگار باشد، بهتر و ثوابش بیشتر است و  ۲) گاهی اوقات ما نذری داریم و یا واجب الزکاة هستیم و باید آن را ادا کنیم که اگر آشکار باشد بهتر است تا مردم هم ببینند و از ما تقلید کنند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: پس اموالی را که خداوند متعال به ما بخشیده است می‌توانیم به دو صورت مخفیانه و آشکارا بین مردم تقسیم کنیم. خداوند متعال بخشش سری را قبل از بخشش آشکار آورده است معنایش این است خداوند متعال در درجۀ اول دوست دارد ما به‌ صورت سری به مردم کمک کنیم.
 
این عالم اهل سنت تصریح کرد: این نکته خیلی مهم است که ما باید بدانیم اگر خداوند مالی به ما داده است در حقیقت ما انبار داریم و تنها کلید انبار به دست ماست و مال و اموال متعلق به کسی دیگر است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ يُنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَ عَلَانِيَةً» از مالی که به شما داده‌ام انفاق کنید پس ما امانت‌دار هستیم و آن مال و ثروت نزد ما امانت است و باید هم حق خداوند و هم حق مردم را ادا کنیم.
 
ماموستا قادری افزود: علمای ما می‌فرمایند: زکات هر چه آشکارتر ادا شود، بهتر است چون مردم از شما تقلید می‌کنند و درواقع یک نوع تبلیغ است که دیگران هم به دادن زکات تشویق می‌شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «مَنْ خَطَبَ إلَیکُم مَنْ تَرضَونَ دینَهُ و خُلُقَهُ فَزَوِّجوهُ إلّا تَفعَلوا تَکُن فِتنَةٌ في الأرضِ و فسادٌ عَریض» ای پدران و مادران محترم که زحمت کشیده و دخترتان را بزرگ کرده‌اید و بر او حق ولایت دارید، اگر کسی به خواستگاری دخترتان آمد بررسی و تحقیق کنید اگر طرف دین‌دار بود و اخلاق خوبی داشت بهانه‌جویی نکنید و از رزق و معیشت نترسید و به او جواب مثبت بدهید خداوند صاحب رزق است و اوست که رزق و روزی می‌دهد.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مردم اورامانات بخصوص شهرستان پاوه، ازنظر ادب و اخلاق ممتازند اما امروز پسران و دختران کمتر به نصیحت والدین خود توجه می‌کنند و پدران هم کمتر دلسوز دختران خود هستند و این امر باعث ایجاد مشکل می‌شود.
 
وی ادامه داد: مجدداً عرض می‌کنم؛ پیامبر بزرگوار ما می‌فرماید: اگر کسی که از دخترتان خواستگاری کرد، متدین و بااخلاق بود، دخترتان را به او بدهید؛ اما امروز اولیای دختران قبل از هر چیز از شغل و مسکن و ماشین داماد می‌پرسند اگر داشت به او دختر می‌دهند و کاری به عقیده و اخلاقش ندارند و اگر این امکانات را نداشت به او دختر نمی‌دهند. خداوند آن دختر را خلق کرده که ازدواج کند و زاد و ولد نماید. اگر فرزندان ما ازدواج نکنند، دچار فساد می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: این موبایل‌ها برای دختران و پسران ما مصیبت‌اند. خداوند به بعضی از قدیمی‌های ما که سواد ندارند و چیزی از موبایل نمی‌دانند کمک کرده است ولی کسانی که می‌دانند با موبایل کار کنند در دام و تله‌ای افتاده‌اند که خیلی خطرناک است.
 
ماموستا قادری اظهار کرد: رسول‌الله(ص) در ادامه می‌فرماید: اگر به من گوش ندهید، در روی زمین فساد روی خواهد داد. بنده از شما پدران و مادران خواهش می‌کنیم بهانه‌جویی نکنید. بنده در دادگاه هستم و اکثراً بحث طلاق را من رسیدگی می‌کنم. اگر پدر و مادری ترحم کرده و مهریۀ کمتری را برای دخترش در نظر گرفته است، بعضی از شوهران بی کرامت هستند و خطاب به زوجۀ خود می‌گویند: اگر ارزش داشتی، والدینت ۱۹ مثقال طلا را مهرت نمی‌کردند که این برای زوجه یک نوع مرگ است.
 
وی افزود: گاهی اوقات زنان هم بهانه‌گیر هستند و بعد از دو ماه شروع به بهانه‌جویی می‌کنند و از شوهران خود ماشین و منزل و... را طلب می‌کنند و سپس درخواست طلاق می‌نمایند. لذا در جامعۀ ما مشکلات عدیده وجود دارد و بعضی از فرمایشات پدران و مادران درست است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: مع‌هذا از والدین محترم درخواست می‌کنم به فکر پسران و دختران خود باشند. چون خداوند آنان را خلق کرده تا ازدواج کنند. من و شما می‌رویم اما باید نسلی بعد از ما باشند که جامعه را اداره کنند و نباید بقای نسل تعطیل شود.
 
ماموستا قادری تأکید کرد: برادران و خواهران ایمانی؛ امروز نهمین روز است در آمریکا دانشجویان ۷۵ دانشگاه به خیابان آمده‌اند و پلیس با انواع خشونت‌ها با آنان برخورد می‌کند اما ترسی ندارند و می‌گویند آمریکا باید از پشتیبانی اسرائیل که کارش کشتن زنان و کودکان غزه است، دست بردارد و از اسرائیل جنایتکار پشتیبانی نکند.
 
وی افزود: در کنار این‌ها دانشگاه‌های کانادا، ژاپن، فرانسه و ... و آنچه را ما بلاد کفر می‌نامیم، به خیابان آمده‌اند. در این اوضاع و احوال غصه می‌خورم و گاهی هم گریه می‌کنم و می‌گویم: چگونه این‌ها که ما آنان را کافر می‌نامیم، این‌گونه شجاعانه و قاطعانه و مخلصانه خود را زیر پای پلیس می‌اندازند و می‌گویند: نباید فرزندان غزه کشته شوند.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: عزیزان من تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم، اسرائیل جنایتکار ۳۴۵۹۶ نفر را در غزه شهید کرده است و ۷۷۸۱۶ نفر هم زخمی هستند. فرزندان غزه به حدی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند که حتی فرزندان مسیحیان و بودائی‌ها و لائیک‌ها هم در دنیا صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند اما نشنیدم دانشگاه الأزهر صدایش بلند شده باشد. نشنیدم دانشجویان مغرب صدایشان بلند شده باشد. نشنیدم در اردن هاشمی که جلوی موشک‌های ایران را می‌گرفت به اسرائیل نرسند، دانشجویانش اعتراض کنند. باید غصه بخوریم.
 
ماموستا قادری تصریح کرد: در دفتر روزانۀ خود برای آینده نوشته‌ام و از این دانشجویان بلاد کفر تقدیر کرده‌ام و نوشته‌ام آفرین بر این دانشجویان و آفرین بر این شجاعت و آفرین بر این محبت و انسانیت، ما مسلمانان کجاییم؟
 
این عالم برجسته اهل سنت عنوان داشت: بعد از هفت ماه از جنگ غزه، تازه دیروز ترکیه روابط اقتصادی خود را با اسرائیل قطع کرده است و هنوز سفارت اسرائیل در ترکیه مستقر است. ترکیه‌ای که بیش از ۶ قرن مرکز امپراتوری اسلامی عثمانی‌ها بوده است.
 
امام جمعه شهرستان پاوه گفت: لذا مایۀ غصه و حسرت است ولی مطمئن باشید حرکتی که شروع شده نتیجه‌اش پیروزی غزه و مسلمانان و خواهرانی است که در طول این ۷ ماه هیچ‌کس نتوانسته یکی از آنان را نشان دهد که تار مویی از سرش پیدا باشد و یا کفر و ناسزا بگویند و  تنها شعارشان: حسبنا الله و نعم الوکیل است. ان‌شاءالله خداوند متعال آنان را پیروز گرداند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • غیرمسلمانان به کشتار مردم غزه اعتراض کرده اند ولی خبری از اعتراض در بلاد اسلامی نیست
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان : مگر مضرات مشروب خوردن را نمی دانند؟