Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین،این عادت اغلب از کودکی شروع می‌شود و خیلی راحت می‌تواند به عادت همیشگی تبدیل شود. حتی اگر در صحبت‌کردن با خود هیچ مشکلی نمی‌بینید (و نباید مشکلی ببینید!)، به‌خصوص اگر اغلب در محل کار یا فروشگاه مواد غذایی خود را با صدای بلند صدا کنید، ممکن است دیگران فکر کنند مشکلی دارید.

 اگر نگران هستید که این عادت کمی عجیب است، می‌توانید راحت باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت با خودتان طبیعی است، حتی اگر اغلب این کار را انجام دهید. اگر دوست دارید بیشتر مراقب صحبت‌کردن با خود باشید تا بتوانید از انجام آن در شرایط خاص خودداری کنید، ما نکاتی داریم که می‌تواند به شما کمک کند.

چرا این کار چیز بدی نیست:

گفتار در خلوت یا پیش خود (اصطلاحات علمی برای گفتگو با خود) فراتر از یک عادت کاملاً عادی، در واقع از طرق مختلف می‌تواند برای شما مفید باشد:

• این کار می‌تواند در یافتن چیز‌ها به شما کمک کند:

شما فقط یک لیست خرید را تکمیل کردید. به‌خاطر به‌یادآوردن همه چیز‌هایی که برای هفته آینده یا بیش از این لازم دارید به خودتان تبریک می‌گویید، آماده می‌شوید تا به فروشگاه بروید. اما لیست را کجا گذاشتید؟ شما در خانه جستجو می‌کنید، غر می‌زنید، "لیست خرید، لیست خرید". 

البته، لیست شما نمی‌تواند پاسخ شما را بدهد. اما طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲، با صدای بلند به زبان آوردن نام آنچه به دنبال آن هستید می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر از فکرکردن در مورد آن، آن را پیدا کنید.

 نویسندگان پیشنهاد می‌کنند این کار مفید می‌باشد زیرا شنیدن نام شیء موردنظر به مغز شما یادآوری می‌کند که به دنبال چه چیزی هستید. این کار به شما کمک می‌کند تا آن را تجسم کرده و راحت‌تر متوجه آن شوید. 

• این کار می‌تواند به شما در حفظ تمرکز کمک کند:

به آخرین باری که کار سختی انجام داده‌اید فکر کنید. شاید تختخواب خود را خودتان درست کرده باشید، حتی اگر در دستورالعمل‌ها به‌وضوح گفته شده این یک کار دونفره است. یا شاید مجبور بودید وظیفه فوق‌العاده فنی تعمیر کامپیوتر خود را بر عهده بگیرید. ممکن است با کمی اظهار تعجب (حتی بدوبیراه) خستگی خود را تخلیه کرده باشید. 

همچنین ممکن است درباره سخت‌ترین قسمت‌ها با خودتان صحبت کرده باشید، شاید حتی وقتی می‌خواستید کار را نیمه ر‌ها نمایید، روند پیشرفت کار را به خود یادآوری کنید. در پایان، موفق شدید و صحبت‌کردن با خود شاید کمک کرده باشد. 

توضیح فرایند‌ها برای خود با صدای بلند می‌تواند به شما کمک کند راه‌حل‌ها را دیده و مشکلات را حل کنید، زیرا به شما کمک می‌کند تا روی هر مرحله تمرکز کنید. از خود سؤالاتی بپرسید، حتی سؤالات ساده یا لفظی - "اگر این قطعه را اینجا بگذارم، چه اتفاقی می‌افتد؟ " همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا در انجام امور تمرکز کنید. 

• این کار می‌تواند به شما در ایجاد انگیزه کمک کند:

هنگامی که احساس می‌کنید گیر کرده‌اید یا به چالش کشیده شده‌اید، کمی گفتگوی مثبت با خود می‌تواند در ایجاد انگیزه در درون شما معجزه کند. این کلمات تشویقی معمولاً وقتی که آن‌ها را با صدای بلند می‌گویید بیشتر از این که فکر کنید، اثر بیشتری دارند. شنیدن چیزی اغلب به تقویت آن کمک می‌کند. 

هرچند یک چیز مهم وجود دارد که باید به‌خاطر بسپارید. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد این نوع خود‌انگیزی هنگامی که با خود در قالب شخص دوم یا سوم صحبت می‌کنید بهترین نتیجه را دارد. به‌عبارت‌دیگر، شما نمی‌گویید، "من کاملاً می‌توانم این کار را انجام دهم. " در عوض، شما خودتان را با نام خود ارجاع می‌دهید یا این جمله را می‌گویید: "تو عالی هستی. تو کار‌های زیادی انجام داده‌ای فقط کمی بیشتر تلاش کن. "

وقتی با ضمایر شخص دوم یا سوم خود را مورد خطاب قرار می‌دهید، ممکن است به نظر برسد که با شخص دیگری صحبت می‌کنید. این امر می‌تواند در شرایطی که استرس دارید، فاصله عاطفی ایجاد کند و به رفع ناراحتی مرتبط با کار کمک نماید. 

• این کار می‌تواند به شما در کنترل احساسات دشوار کمک کند:

اگر با احساسات دشوار دست‌وپنجه نرم می‌کنید، صحبت‌کردن درمورد آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند با دقت بیشتری آن‌ها را واکاوی نمایید. بعضی از احساسات و تجربیات آن‌قدر عمیقاً شخصی هستند که ممکن است تا قبل از اینکه روی آن‌ها کمی کار انجام ندهید، نمی‌توانید آن‌ها را با دیگران، حتی عشق مورد اعتماد خود به اشتراک بگذارید.

 اختصاص زمان برای پذیرش این احساسات می‌تواند به شما کمک کند آن‌ها را تحلیل و کاوش کنید و نگرانی‌های احتمالی را از نگرانی‌های واقع‌بینانه‌تر جدا نمایید. در حالی که می‌توانید این کار را در سرخود یا روی کاغذ انجام دهید، گفتن چیز‌ها با صدای بلند می‌تواند به‌واقع کمک کند آن‌ها را متوقف نمایید. 

همچنین می‌تواند باعث شود آن‌ها کمتر آزاردهنده شوند. صرف بیان کردن افکار ناخواسته باعث آشکار شدن آن‌ها می‌شود که اغلب قابل‌کنترل‌تر به نظر می‌رسند. ابراز احساسات همچنین به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را تأیید کرده و با آن‌ها کنار بیایید. این کار می‌تواند به نوبه خود از تأثیر آن‌ها بکاهد. 

چگونه می‌توان از آن نهایت استفاده را برد:

در حال حاضر، شما احتمالاً از صحبت‌کردن با خود کمی احساس بهتری دارید و گفتگو با خود مطمئناً می‌تواند ابزاری قدرتمند برای تقویت سلامت روان و عملکرد شناختی باشد. مانند همه ابزار‌ها، شما می‌خواهید به‌درستی از آن استفاده کنید. این نکات می‌تواند به شما در به حداکثر رساندن مزایای گفتار با خود کمک کند. 

• فقط کلمات مثبت:

اگرچه ممکن است انتقاد از خود برای مسئول دانستن خود و ماندن در مسیر درست گزینه خوبی به نظر برسد، اما معمولاً مطابق انتظار ما عمل نمی‌کند. سرزنش خود در قبال نتایج ناخواسته یا صحبت شدید با خود می‌تواند بر انگیزه و اعتمادبه‌نفس شما تأثیر بگذارد که هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت. 

خبر‌های خوبی هم وجود دارد: چارچوب‌بندی مجدد گفتگوی منفی می‌تواند کمک کند. حتی اگر همچنان در هدف خود موفق نبوده‌اید، کاری را که قبلاً انجام داده‌اید تصدیق کنید و از تلاش‌های خود تعریف نمایید. 

به‌جای اینکه بگویید: " به‌اندازه کافی تلاش نمی‌کنید. هرگز این کار را به سرانجام نخواهید رساند. "

سعی کنید بگویید: " تلاش زیادی برای این کار کرده‌اید. درست است، مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد، اما قطعاً می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط کمی بیشتر ادامه دهید. "

• از خودتان سؤال کنید:

وقتی می‌خواهید درباره چیزی بیشتر بدانید، چه کاری انجام می‌دهید؟ 

سؤال می‌پرسید، درست است؟ 

پرسیدن سؤالی از خودتان که نمی‌توانید به آن پاسخ دهید، به طرز جادویی به شما در یافتن پاسخ صحیح کمک نخواهد نمود. این کار می‌تواند به شما کمک کند نگاهی دوباره به هرآنچه که می‌خواهید انجام دهید یا می‌خواهید درک کنید، بیندازید. این امر می‌تواند به شما کمک کند گام بعدی خود را بسنجید. 

در بعضی موارد، ممکن است واقعاً پاسخ را بدانید، حتی اگر متوجه آن نشوید. وقتی از خود می‌پرسید "اینجا چه چیزی کمک می‌کند؟ " یا "این به چه معناست؟ " به سؤال خود پاسخ دهید (اگر می‌خواهید مطالب جدید را به دست آورید این کار می‌تواند مزیت خاصی داشته باشد). اگر می‌توانید به خود توضیح رضایت‌بخشی بدهید، احتمالاً می‌فهمید که چه خبر است. 

• توجه کنید:

صحبت با خود، به‌ویژه هنگامی که استرس دارید یا می‌خواهید چیزی را کشف کنید، می‌تواند به شما در بررسی احساسات و دانش خود از وضعیت موجود کمک کند. اگر واقعاً به سخنان خود گوش ندهید، این کار خیلی خوب نخواهد بود. شما خودتان را بهتر از دیگران می‌دانید، بنابراین سعی کنید وقتی احساس گیرافتادن، ناراحتی یا عدم اطمینان دارید سراغ این آگاهی بروید. 

این امر می‌تواند به شما کمک کند الگو‌های مؤثر در پریشانی را تشخیص دهید. از صحبت‌کردن در مورد احساسات دشوار یا ناخواسته نترسید. ممکن است ترسناک به نظر برسند، اما به یاد داشته باشید، شما همیشه با خودتان در امان هستید. 

• از شخص اول اجتناب کنید:

جملات تأکیدی می‌تواند یک روش عالی برای ایجاد انگیزه در خود و تقویت مثبت بودن باشد، اما فراموش نکنید که از شخص دوم استفاده نمایید. 

جملات تأکیدی مانند "من قوی هستم"، "من دوست دارم" و "امروز می‌توانم با ترس‌هایم روبرو شوم" همه می‌توانند به شما کمک کنند تا اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. 

وقتی آن‌ها را طوری بیان کنید که گویی با شخص دیگری صحبت می‌کنید، ممکن است راحت‌تر باور نمایید. اگر با احساس شفقت به خود مبارزه کنید و بخواهید عزت‌نفس خود را بهبود ببخشید، می‌تواند تفاوت ایجاد کند؛ بنابراین به‌جای آن این جملات را امتحان کنید: "تو قوی هستی"، "تو را دوست دارند" یا "امروز می‌توانی با ترس خود روبرو شوی". 

• اگر سعی دارید بر آن تسلط داشته باشید:

دوباره، صحبت‌کردن با خود هیچ مشکلی ندارد. اگر این کار را مرتباً در محل کار یا مکان‌های دیگری که باعث اختلال در کار دیگران می‌شود انجام دهید، ممکن است ندانید که چگونه می‌توانید این عادت را ترک کنید یا حداقل مقداری آن را کاهش دهید. 

• یک دفتر یادداشت روزانه داشته باشید:

صحبت با خود می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات را برطرف کنید، اما یادداشت‌های روزانه نیز می‌تواند به شما کمک کند. نوشتن افکار، احساسات یا هرآنچه می‌خواهید واکاوی نمایید می‌تواند به شما کمک کند تا به راه‌حل‌های بالقوه فکر کنید و آنچه قبلاً امتحان کرده‌اید را ادامه دهید. 

علاوه بر این، نوشتن مطالب به شما امکان می‌دهد بعداً دوباره آن‌ها را مرور نمایید. دفتر یادداشت روزانه خود را همراه خود داشته باشید و وقتی فکر می‌کنید باید کاوش کنید آن را بیرون بیاورید. 

• در عوض از افراد دیگر سؤال کنید:

شاید وقتی در مدرسه یا محل کار گیر می‌کنید تمایل دارید که با خودتان درمورد چالش‌ها صحبت کنید. اطرافیان نیز می‌توانند کمک کنند. به‌جای اینکه خودتان چیزی را حل کنید، صحبت‌کردن با یک همکار یا هم‌کلاسی خود را در نظر بگیرید. به‌قول‌معروف هر سری یک فکری دارد. حتی ممکن است دوست جدیدی پیدا کنید. 

• دهان خود را منحرف سازید:

اگر واقعاً نیاز به سکوت دارید (بگویید در کتابخانه یا فضای کاری آرام هستید)، ممکن است آدامس بجوید یا آب‌نبات بخورید. مجبور شدن به صحبت در مورد چیزی در ذهن خود می‌تواند به شما یادآوری کند که با صدای بلند چیزی نگویید، بنابراین ممکن است موفقیت بیشتری داشته باشید تا صحبت‌های خود را در افکار خود حفظ کنید. 

یکی دیگر از گزینه‌های خوب این است که هروقت دهان خود را باز می‌کنید تا چیزی به خود بگویید یک نوشیدنی به همراه داشته باشید و یک جرعه بنوشید. به یاد داشته باشید که این موضوع بسیار رایج است.

اگر از ذهنتان در رفت سعی کنید خجالت نکشید. حتی اگر متوجه آن نشوید، اکثر مردم حداقل گاهی اوقات با خود صحبت می‌کنند. اعتنا نکردن به حرف‌زدن با خود با یک صحبت عادی، "آه، فقط سعی می‌کنم روی کار متمرکز باقی بمانم" یا "به دنبال یادداشت‌هایم هستم" می‌تواند به عادی‌سازی آن کمک نماید. 

چه موقع باید نگران این موضوع بود:

برخی از مردم تعجب می‌کنند که آیا صحبت مکرر با خودشان نشان می‌دهد که آن‌ها یک بیماری زمینه‌ای روانی دارند، اما این موضوع معمولاً چنین نیست. 

در حالی که به نظر می‌رسد افرادی با بیماری‌هایی که روان‌پریشی مانند اسکیزوفرنی با خود صحبت می‌کنند، اما این امر به‌طورکلی در نتیجه توهم شنوایی اتفاق می‌افتد. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها اغلب با خود صحبت نمی‌کنند، بلکه به صدایی پاسخ می‌دهند که فقط می‌توانند بشنوند. 

اگر صدا‌هایی می‌شنوید یا توهمات دیگری را تجربه می‌کنید، بهتر است فوراً به دنبال پشتیبانی حرفه‌ای باشید. یک درمانگر آموزش‌دیده می‌تواند راهنمایی دلسوزانه‌ای ارائه دهد و به شما در کشف علل بالقوه این علائم کمک کند. اگر علائم زیر را تجربه نموده‌اید، یک درمانگر می‌تواند به شما کمک نماید: 

• می‌خواهید صحبت با خود را متوقف کنید اما نمی‌توانید به‌تنهایی این عادت را ترک کنید

• از گفتگو با خود احساس ناراحتی می‌کنید

• به این دلیل که با خود صحبت می‌کنید، مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا برچسب به شما زده می‌شود 

• توجه داشته باشید که این موضوع را برای خود کم‌اهمیت جلوه دهید

خط آخر:

آیا عادت دارید که هنگام راه‌رفتن با سگ خود با صدای بلند برنامه‌های عصر خود را مرور کنید؟ با خیال راحت به آن کار ادامه دهید! هیچ‌چیز عجیب و غیرمعمولی در مورد صحبت با خود وجود ندارد. اگر صحبت با خود برای شما ناراحتی ایجاد نموده یا مشکلات دیگری ایجاد کند، در صورت انتخاب، یک درمانگر می‌تواند به شما کمک کند راهکار‌هایی برای راحت‌تر شدن با آن یا حتی ترک این عادت را کشف کنید. 

پربیننده ترین اثر بخشی واکسن کرونا همیشگی نیست لغو شرط سنی واکسیناسیون در مراکز تجمیعی مشهد واکسیناسیون ۱۰روزه افراد بالای ۱۸سال تهران از سه شنبه آنچه پشت بوی عرق بدن شما پنهان است تهران از وضعیت قرمز خارج شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حرف زدن تواند به شما کمک کار می تواند به شما تواند به شما صحبت کردن با خود خود می تواند صدای بلند صحبت می کنید داشته باشید خود صحبت صحبت با خود انجام دهید راحت تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است

سردار احمدرضا رادان، در نشست فصلی روسا و مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در قم با تقدیر از اقدامات و برنامه‌های سازمان عقیدتی اظهار داشت: روحانیون نقش برجسته‌ای در سازمان فخیم و عظیم انتظامی دارند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تشریح عملیات وعده صادق گفت: دشمن تصور این که ما بتوانیم یک تیر هم به سمت او بزنیم را نداشت، خداوند قادر منان لطف فرمود، بر رزمندگان منت نهاد و عملیاتی انجام شد که بسیار پیچیده و دقیق بود.

وی افزود: عملیات وعده صادق معادلات را در موضوع امنیت جهانی تغییر داده است، این عملیات از جنس اقتدار بود و اقتدار ایران اسلامی در دنیا بعد از عملیات وعده صادق بسیار بالا رفت.

فرمانده کل انتظامی کشور یکی دیگر از ثمرات عملیات وعده صادق را افزایش انسجام در کشور دانست و بیان کرد: موشک برای ما انسجام به ارمغان آورده است و با این انسجام ما در جنگ همیشه بر دشمنان پیروزیم.

وی تصریح کرد: در حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز دشمن متوجه شد که با جنگ نمی‌تواند در مقابل این ملت مقاومت کند و در روز‌های پایانی جنگ اذعان داشت که باید از درون به ایران حمله کنیم.

فرمانده کل انتظامی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد و به ارزش‌ها خدشه وارد کند و این یعنی بدون سلاح از درون به ما حمله کرده است. ضد عملیات "وعده صادق" یعنی تهی کردن ما از درون که دشمنان با شدت بیشتری از قبل می‌خواهند آن را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه این فتنه‌ها همگی با برنامه ریزی و هدفمندانه توسط دشمنان ایجاد شده و این برنامه ریزی‌ها در هر کشور دیگری جواب می‌داد، اما دشمنان ما نمی‌دانستند که ایران اسلامی مستحضر به نور ولایت است و بسیجیان مخلص دارد.

سردار رادان گفت: هدف دشمنان از ترویج بی حجابی در جامعه عفیف و متدین ایران اسلامی، در هم شکستن بنیان مقدس خانواده و به یغما بردن آن است و باید در این حوزه بسیار هوشمندانه عمل کنیم.

وی اقدام انتظامی در مقابله با بی حجابی را کاملاً قانونی و مدبرانه دانست و همراهی همه جانبه و عملی مجموعه عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در اجرای طرح نور را قابل تحسین کرد و افزود: اگر دل در گروه خدا ببندیم و پایدار و مقاوم باشیم خداوند در‌های رحمتش را یکی پس از دیگری به روی ما باز می‌کند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: عقیدتی سیاسی یک رسالت خطیر دارد آن هم هدایت و ارشاد به سوی صراط مستقیم الهی است و ترویج معارف نورانی که بر همین اساس ترویج قرآن و نهج البلاغه در انتظامی کشور با جدیت اجرا می‌گردد، در کنار قرآن و نهج البلاغه می‌شود اراده‌های خودمان را برای اجرای ماموریت‌ها قوی کنیم.

وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی بیان کرد: آنچه خوب است، حال دل است که می‌شود تقوای درونی و این کار شماست، این نقش شماست که از مسیر قرآن و نهج البلاغه تقوای درونی ایجاد کنید.

سردار رادان گفت: شما روحانیون امسال یک نقش ویژه در کار خودتان دارید آن هم ترویج و تعمیق قرآن و نهج البلاغه است موضوعی که با گزارش دهی و آماردهی میزان انجام کار را نشان نمی‌دهد بلکه آثار آن را کاهش تخلفات و و افزایش صداقت و شأنیت می‌توان دید، اگر کارکنان و خانواده‌ها با قرآن و نهج البلاغه انس بگیرند فضیلت‌ها اوج می‌گیرد و تخلفات کاهش پیدا خواهند کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با اشاره به اینکه توسعه را هزینه نمی‌داند تصریح کرد: توسعه را سرمایه می‌دانم و در توسعه منازل سازمانی و منازل مسکونی کارکنان جهشی را برنامه ریزی کرده ایم و پیشرفت خوبی داشته ایم، اما برای تحقق آن کمک شما را می‌طلبیم تا بتوانیم اقدامات بسیار خرسند کننده‌ای را برای کارکنان در این حوزه ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟
  • تعویض ششم اوسمار کاملا بی نتیجه بود!
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • مقصد جدید نیمیر عبدالعزیز: کاملا غیر منتظره
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • درخواست ده روسی از باشگاه؛ سردار آزمون در رم ماندنی شود