Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:56:27 GMT

درگیری میان سران طالبان لو رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۴۵۵

درگیری میان سران طالبان لو رفت

به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، «ملا عبدالغنی برادر، چهره شناخته شده‌ای که مذاکرات صلح با آمریکا را به پیش برده بود در اوایل ماه سپتامبر (اواسط ماه سنبله/شهریور) به صورت فیزیکی مورد حمله یکی از سران شبکه حقانی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان قرار گرفته است.»

به گفته این منبع، علت این درگیری اختلافات فکری مقامات طالبان برای تشکیل کابینه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ افزوده است: عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها باشد، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد اما خلیل الرحمن حقانی از صندلی خود برخواسته و شروع به ضرب و شتم ملا برادر کرده است.

گفته شده که پس از این حادثه، محافظان امنیتی در ریاست جمهوری وارد این نزاع شده و اقدام به تیراندازی به سوی یکدیگر کرده که طی آن تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند.

به گفته این منبع، در این درگیری ملا برادر آسیبی ندید اما به رسم اعتراض از کابل خارج شده و راهی قندهار شده است.

گفته می‌شود که در این درگیری رئیس سازمان اطلاعات پاکستان نیز حضور داشته و از حقانی‌ در برابر ملا عبدالغنی برادر حمایت کرده است.

این درحالیست که در روزهای اخیر، ملا برادر در صحبت کوتاهی که با تلویزیون ملی افغانستان داشت از صحتمندی و سلامتی‌اش خبر داد و درگیری میان‌گروهی طالبان را رد کرد.

اما عدم حضور ملا برادر در کابل و انزوای وی در محافل سیاسی، شک و تردیدهایی مبنی بر اختلافات عمیق وی با گروه حقانی را سبب شده است.

در گزارش بلومبرگ همچنان آمده است که روابط میان گروه حقانی و طالبان مدت‌هاست که با تنش همراه است.

گفتنی است ملا برادر از دوران نوجوانی با ملا عمر نخستین رهبر طالبان دوست بود و ملا عمر او را برادر خود خطاب می‌کرده است و از همین جهت به عنوان ملا بردار نیز یاد می‌شود و یکی از چهار نفری است که ۲۶ سال قبل گروه طالبان به رهبری ملا عمر را تاسیس کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: سران طالبان شبکه خبری بلومبرگ ملا برادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادر مهران غفوریان شایعه ساواکی بودن پدرش را با این ارائه این سند تکذیب کرد + عکس

tags # مهران غفوریان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • برادر مهران غفوریان شایعه ساواکی بودن پدرش را با این ارائه این سند تکذیب کرد + عکس
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • برادر مهران غفوریان عکس پدرشان را منتشر کرد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • نظر برادر همسر رهبری درباره حجاب زنان و قوانین مردانه آن | فیلـم
  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد