Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید یحیی سرخوش مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اصلی این شرکت تحقیق، توسعه و افزایش توان علمی در راستای بهبود کیفیت تولید و محصولات در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این شرکت به کمک فارغ التحصیلان جوان و ممتاز دانشگاهی و بهره گیری از تجربیات و علم روز برند‌های شناخته شده جهانی و گذراندن دوره‌های معتبر آموزشی، موفق به ثبت رسمی و تولید یک محصول دانش بنیان سطح یک به نام " فریزر منفی ۸۶ درجه سانتیگراد" در راستای تحقق اهداف ملی، رونق تولید و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان ایرانی داخل کشور شده است و این محصول در مراکز معتبر دولتی توانسته نیاز‌های کاربران متخصص را برآورده کند.

سرخوش با اشاره به کاربرد این فریزر‌ها گفت: دستگاه فریزر آزمایشگاهی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد برای نگهداری نمونه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای منفی ۸۶ درجه سانتیگراد در پژوهشکده‌های تحقیقات ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد. این محصول جدید با بهره گیری از سیستم ارتقا یافته تبرید و مبرد مخصوص توانایی رسیدن و عملکرد در دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد را دارد. مسئله بسیار مهم در دستگاه فریزر رسیدن به دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد و پایداری در آن دما است که در این دستگاه این مسئله کاملا در شرایط مختلف تست شده و نتیجه داده است.

او بیان کرد: طراحی سیستم سرمایشی به گونه‌ای بوده که در یک سیستم سرمایشی، شرایط برای رسیدن به این دما فراهم می‌شود، ضمنا بدنه و عایق بندی دستگاه به گونه‌ای است که کمترین اتلاف دمایی و انرژی ممکن را فراهم می‌کند. مزیت دستگاه فریزر منفی ۸۶ درجه سانتیگراد نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت مناسب‌تر با همان کیفیت و عملکرد و مهم‌تر از آن خدمات پس از فروش در دسترس به همراه سرویس و نگهداری ادواری برنامه ریزی شده، است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: مزیت اصلی دستگاه تولیدی توسط این شرکت نسبت نمونه‌های تولید داخل کیفیت قابل رقابت و رسیدن به دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد و پایداری در این دماست. با توجه به اینکه نمونه‌های بسیار ارزشمندی در این دستگاه‌ها نگهداری می‌شود و عدم پایداری دما می‌تواند ضرر‌های غیر قابل جبرانی را برای پژوهشگران ایرانی به بار آورد. این محصول توانسته نیاز‌های پژوهشگران را در این زمینه در مراکز شناخته شده دولتی برآورده کند.

او تصریح کرد: با توجه به نتیجه تحقیقات انجام شده برای درمان بیماری کرونا، واکسن کشف شده نیاز به نگهداری در دمای کمتر از منفی ۷۰ درجه سانتیگراد را دارد که این تجهیز کاملا می‌تواند نیاز کادر درمان را در این زمینه برطرف کند. حجم تولید این محصول با شرایط فعلی حدودا ۵۰ دستگاه در سال است که تا حدی با توجه به شرایط بازار توانسته ایم نیاز بازار را جوابگو باشیم.

بیشتربخوانید

۱۵ تا ۱۶ درصد اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۰ مبتنی بر هوش مصنوعی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان فناوری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارندگی ها در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت: بارش باران امروز در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها برای امروز شدید نیستند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رفسنجان با ۸ ونیم میلی متر ثبت شده است.

وی تصریح کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان بوده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ادامه بارندگی ها در استان
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک