Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@18:47:28 GMT

ترخیص کالای ملوانی در آبادان از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۵۹۷

ترخیص کالای ملوانی در آبادان از سر گرفته شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ محمدرضا پارسا اصیل روز شنبه بیان کرد: کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالاها اشتعالزا که در لنج‌های چوبی هستند در اولویت تخلیه و ترخیص قرار دارند.

وی افزود: پیشتر طبق مصوبه سال ۹۹ و در راستای ساماندهی ورود کالاهای ملوانی به منظور رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، محدودیت‌هایی برای حمایت از تولید داخل از سوی کمیسیون مبارزه با کالا و ارز به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسااصیل افزود:با توجه به شرایط خاص همچون شیوع کرونا، و برگزاری انتخابات امسال ،چون هیچ مصوبه جدیدی نرسیده بود، مبنای بر آخرین ابلاغیه در سال ۹۹ گذاشته شد و در این راستا اواخر تیر نامه ابلاغ شد که این نامه برای ساماندهی کالا در سال ۱۴۰۰یک فرآیند جدیدی را تعریف کرده بود که این فرآیند با چیزی که پیش‌بینی شده مغایرت داشت.

وی ادامه داد: در این رابطه طبق دستورالعمل ترخیص کالاها متوقف و لنج‌هایی که سفر اول، دوم و سوم داشتند، حدود ۲ تا سه هفته در اسکله پهلو متوقف شدند که با پیگیری ناظر گمرکات استان خوزستان و گمرک آبادان و پس از بازدید استاندار خوزستان از اسکله‌های اروندکنار و چوئبده به خاطر مخاطراتی همچون انباشت کالاها و لنج‌های چوبی تا وقتی که مصوبه جامع‌تری تدوین و ابلاغ شود بر اساس دستور فرمانداری آبادان و شورای تامین و استانداری این موضوع مطرح و دستور ترخیص کالا تا ابلاغ مصوبه جدید در حال انجام است.

هفت تن صادرات هوایی از آبادان به مقصد کویت انجام شد

وی در ادامه به صادرات هوایی از فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال وقفه با ایجاد زیرساخت‌های به وجود آمده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند اولین محموله شامل هفت تن ماهی و میگو به کشور کویت صادر شد.

مدیر کل گمرک آبادان با بیان اینکه امید است با شروع این کار بقیه صادرکننده‌ها نیز به این باور برسند و برای صادرات از این فرودگاه تشویق شوند گفت: فرودگاه آبادان به دلیل نزدیکی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای صدور کالاهایی که بیشتر محصولات خوزستان است و باید تازه و سریع به مقصد برسند یک مزیت است.

پارسااصیل ادامه داد: در این راستا تمام تشریفات گمرکی صادرات هوایی محموله بارگیری کمتر از ۲ ساعت است و پیش‌بینی می‌شود اگر صادرکننده‌ها حضور بیشتری داشته باشند و کار روتین شود تشریفات گمرکی کمتر از یک ساعت می‌رسد.

وی افزود: سعی کردیم تشریفات کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت کالا در اسرع وقت انجام شود و خوشبختانه با فروکش کردن کرونا برخی از کشورها مرزهای خود را بازتر کردند و تجار ما نیز خود را با شرایط موجود وفق دادند.

وی از روند افزایش صادرات و واردات در آبادان خبر داد و گفت: در این رابطه کالای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌جات، قطعات لوازم یدکی واحدهای تولیدی با مساعدت ترخیص کشده و با اخذ تعهد برای این کالاها اجازه می دهیم که کالاها را ترخیص کنند.

پربیننده ترین آثار مثبت الحاق دائم ایران به پیمان شانگهای / از توسعه روابط با بزرگترین قدرت های اقتصادی دنیا تا بی اثر کردن تحریم ها تجارت ۱۲.۵میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای / عضویت دائم چه سودی برای اقتصاد ایران خواهد داشت؟ جولان متخلفان در بازار لوازم خانگی ۵۵میلیون دوز واکسن کرونا از گمرک ترخیص شد استفاده از سرمایه‌ های ایرانیان خارج از کشور با هدف شتاب در توسعه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالای ملوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز