Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:38:09 GMT

مسابقه مداحی در شبکه قرآن

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۷۹۰

مسابقه مداحی در شبکه قرآن

با پایان مرحله راستی‌آزمایی پانزدهمین دوره آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» ضبط تلویزیونی این برنامه در فرهنگسرای اندیشه آغاز شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، در این مسابقه بیش از 1200 دانش‌آموز مداح از سراسر کشور (31 استان و 148 شهرستان) با ارسال ویدئو شرکت کردند که پس از راستی‌آزمایی، نفرات برگزیده برای شرکت در مسابقه دعوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان مرحله راستی‌آزمایی شرکت‌کنندگان در پانزدهمین دوره آیین تجلیل از نوگلان حسینی، ضبط تلویزیونی این برنامه که از طریق شبکه قرآن پخش می‌شود از 28 شهریور در فرهنگسرای اندیشه آغاز خواهد شد.

ویژه برنامه تلویزیونی «نوگلان حسینی» در 18 قسمت آماده و از 31 شهریورماه از شبکه قرآن پخش می‌شود.

براساس این گزارش، پس از پایان مرحله راستی‌آزمایی، 18 نفر از گروه متوسطه اول، 18 نفر از متوسطه دوم، 5 نفر از ابتدایی دوره اول و 10 نفر از ابتدایی دوره دوم به مرحله مقدماتی راه یافتند که با برگزاری مسابقه در مرحله مقدماتی، 10 نفر از متوسطه اول 10 نفر از متوسطه دوم، 5 نفر از ابتدایی دوره اول و 10 نفر از ابتدایی دوره دوم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهند کرد. پس از برگزاری مسابقه در مرحله نیمه نهایی، از هر گروه 5 نفر به مرحله فینال خواهند رفت و در فینال از هر گروه نفرات اول تا سوم انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است هیئت داوران این دوره، مشتمل بر سعید نسیمی، محمود تاری، مصطفی خورسندی و شهروز حبیبی است.

پانزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر مداحی و روضه‌خوانی از بین نوجوانان سراسر کشور به همت فرهنگسرای اندیشه، با همکاری شبکه قرآن و با مشارکت سازمان دانش آموزی شهر تهران، خانه مداحان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اتحادیه انجمن دانش‌آموزی و بسیج مداحان برگزار می‌شود.

1200 نوجوان مداح از سراسر کشور در آیین تجلیل از «نوگلان حسینی» حضور دارند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه قرآن مداحان اهل بیت شبکه قرآن مداحان اهل بیت نفر از ابتدایی دوره فرهنگسرای اندیشه آیین تجلیل نوگلان حسینی راستی آزمایی شبکه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان