Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@04:22:26 GMT

۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۹۱۲

۱۱ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر کرمی در جلسه ستاد کرونا استان قزوین که عصر شنبه در سالن جلسات مدیریت بحران قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه در پیک پنجم تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های قزوین از مرز ۹ هزار نفر گذشت، اظهار کرد: در پیک گذشته بالاترین تعداد بستری‌ها در یک روز ۷۳۰ نفر بود و در این دوره روزانه ۹۵۰ نفر بستری در استان را تجربه کردیم و امروز استان آمادگی پذیرش تا ۱۰۰۰ تخت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با تشکر از همکاری سپاه و ارتش در مدیریت این دوره افزود: تعداد قابل توجهی از بستری‌های موقت در درمانگاه پاکروان انجام شد و تعداد ۲۳۰ بیمار هم در بیمارستان ارتش بستری بودند که ما از همه زحمت‌ها تشکر می‌کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در این دوران ۵۰ درصد به فضای ای سی یو استان افزوده‌ایم، ۲۳ تخت دیالیز به بیمارستان ولایت افزوده شد و تا یک ماه آینده تاکستان ۹ تخت دیالیز خواهد داشت.

وی مطرح کرد: بعد از یک سال و نیم از همه‌گیری کرونا بالاخره همه دستگاه‌ها در کنار هم ایستادند و در این پیک با یک همکاری همه‌جانبه با بیماری روبه‌رو شدیم. در حال حاضر ۲۹ دستگاه اکسیژن ساز در استان داریم مه تعداد اولیه این دستگاه‌ها ۱۷ عدد بود.

این مسئول اذعان کرد: در طرح مراقبت در منزل نیز ۵۰ هزار مورد تماس دریافت کردیم که به ۵ هزار و ۴۰۹ مورد از آن‌ها به‌صورت حضوری رسیدگی شد و از این تعداد ۶۰ درصد از تست‌های انجام شده مثبت بود.

وی به بروز بیماری قارچ سیاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بروز بیماری قارچ سیاه فکرها را مشغول کرده و این بیماری در بیمارانی که بدنشان ایمنی بسیار ضعیفی دارند اتفاق می‌افتد، هم‌اکنون در استان ۱۱ مورد از این بیماری در بیمارستان ولایت بستری هستند و متأسفانه میزان مرگ‌ومیر در این بیماری بسیار بالا است، ما تلاش می‌کنیم از طریق اطلاع‌رسانی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها روشنگری در این خصوص را انجام دهیم.

کرمی در خاتمه گفت: در سطح کادر درمان اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص این بیماری انجام شده و نظارت‌های لازم نیز در حال انجام است.

کد خبر 5307914

منبع: مهر

کلیدواژه: قارچ سیاه قزوین دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان واکسیناسیون ایلام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن

آذر سال ۱۴۰۲ زن جوانی به نام نسرین با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی رمال شکایت کرد و اظهار داشت وی او را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار داده است.

این زن در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۴ سال قبل به یک بیماری مبتلا شدم و به پزشکان متعددی مراجعه کردم، اما نه تنها بیماری‌ام درمان نشد بلکه قدرت عضلاتم را هم از دست دادم. به صورت عادی نمی‌توانستم راه بروم تا اینکه چند ماه قبل به واسطه یکی از دوستانم با مرد رمالی به نام سعید آشنا شدم.

وی ادامه داد: او ادعا می‌کرد که ظرف چند جلسه و با یک نسخه جادویی می‌تواند بیماری‌ام را درمان کند. اظهارات این مرد دوباره من را امیدوار کرد و به خانه سعید در جنوب تهران رفتم. پس از چند جلسه او گفت برای درمان کامل باید به من انرژی بدهد و با حرف‌هایش فریبم داد و در نهایت هم من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا هم من از او شکایت دارم.

در حالی که مأموران در حال تحقیق از متهم بودند، دومین شکایت مشابه به پلیس اعلام شد. دومین شاکی دختر جوانی به نام شیرین بود که اظهاراتش با شاکی اول شباهت زیادی داشت. در ادامه ۳ زن جوان دیگر هم با شکایت‌های مشابه به پلیس مراجعه کردند و تعداد شاکی‌های پرونده مرد رمال به ۵ نفر رسید.

به این ترتیب مأموران سعید را ردیابی کردند و بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در جریان بازجویی‌ها منکر اتهام وارده شد. پس از آن مأموران او را در مقابل شاکی‌ها قرار دادند که هر ۵ زن او را شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه ۵ شاکی پرونده برای مرد رمال درخواست اشد مجازات کردند.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و به قضات گفت: متهم به بهانه درمان بیماری به من تعرض کرد. حالا علاوه بر بیماری جسمی، به مشکلات روانی هم مبتلا شده‌ام و زندگی‌ام نابود شده است. من به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم.

شیرین دومین شاکی پرونده نیز به قضات گفت: من به خاطر اینکه دوست داشتم زودتر ازدواج کنم و همیشه به دنبال آن بودم که یک مرد خوب همسرم بشود از طریق یکی از دوستانم با سعید آشنا شدم. وقتی به خانه‌اش رفتم او گفت که می‌تواند با دادن یک نسخه جادویی کاری کند که خیلی زود مرد ایده‌آلم به خواستگاری‌ام بیاید و بختم باز شود، اما این مرد شیاد من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

سومین شاکی هم گفت: چند سالی بود که مشکلات اقتصادی من و خانواده‌ام را آزار می‌داد و فکر کردم می‌توانم با گرفتن یک نسخه از متهم قفل مشکلاتمان را باز کنم، اما سعید با ترفندی فریبکارانه به من تعرض کرد.

۲ شاکی دیگر هم که با همین ترفند فریب مرد رمال را خورده بودند جزئیات شکایت شان را مطرح کردند.

پس از اظهارات شاکی‌ها، متهم ۵۰ ساله به جایگاه رفت و گفت: من منکر ارتباط با شاکی‌ها نیستم و با هر ۵ نفر ارتباط داشتم، اما من آنها را به زور به خانه‌ام نیاوردم و خودشان از من نسخه جادویی می‌خواستند و هر ۵ زنی که حالا از من شاکی هستند خودشان از من خواستند و پیشنهاد دادند که با آنها ارتباط داشته باشم. من به هیچ‌کدام از شاکی‌ها تجاوز نکرده‌ام و اتهامم را قبول ندارم.

متهم در ادامه افزود: من ۲ همسر دارم که یکی از آنها بیمار است و دیگری هم در افغانستان زندگی می‌کند. اگر هم می‌بینید که پیشنهاد شاکی‌ها را رد نکردم، به خاطر دوری از همسرانم بود وگرنه با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردم.

با اظهارات متهم قضات ادامه جلسه رسیدگی به پرونده را به تحقیقات بیشتر درباره ادعای متهم موکول کردند.

منبع: ایران

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد