Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق گفت: هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق نیز در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از دو هفته گذشته تاکنون خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است افزود: اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مشترکان برق در همه بخش‌های کشور که با صرفه‌جویی در مصرف برق به این صنعت کمک کرده‌اند گفت: هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق نیز در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مصرف برق هنوز هم بیشتر از سال گذشته است ادامه داد: به منظور حفظ پایداری شبکه، از هفته گذشته سه نیروگاه بخار برای تعمیرات اساسی و دوره‌ای مطابق برنامه‌زمان‌بندی شده از مدار تولید خارج شده‌اند تا برای زمان اوج مصرف زمستان و تابستان سال آینده آماده باشند.

رجبی مشهدی با تشکر از صنایع به ویژه صنایع عمده‌ای که همکاری قابل توجهی در زمان اوج مصرف برق تابستان داشتند گفت: مشترکان عمده با همکاری و کاهش مصرف توانستند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در کشور حداقل خاموشی را داشته باشیم و به همین دلیل اکنون شبکه سراسری در پایداری کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات و برای اولین بار در کشور رخ داده است گفت: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا پایان شهریور ادامه دارد افزود: البته این تفاهم‌نامه‌ها با توجه به شرایط فعلی، لزوماً اجرا نمی‌شود به طوری که هم اکنون هیچ گونه محدودیتی برای تأمین برق صنایع وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق افزود: روز گذشته صنعت برق بیش از ۵ هزار مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تأمین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل ۸ هزار مگاوات بوده است همچنین صنایع کوچک نیز طبق دستورالعمل‌ها در حال فعالیت هستند و تأمین برق آن‌ها نیز درحال انجام است.

وی ادامه داد: اعلام می‌کنیم خاموشی‌ها پایان یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد.

کد خبر 523003

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پیک مصرف برق مصرف برق سخنگوی صنعت برق سخنگوی صنعت برق ایران مصرف برق خانگي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هم اکنون صنعت برق اوج مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

رویداد فن‌آب با هدف حمایت از ایده‌های برتر بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سیدمهدی حجازی اظهار کرد: حامی اصلی رویداد فن‌آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی افزود: صنعت نساجی به‌خصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحدها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.

دانشیار دانشکده مهندسی نساجی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و در برابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.

حجازی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، اضافه کرد: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری و به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.

حجازی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: روز پنجم اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 747357

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال