Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی جوادیان‌زاده، عصر شنبه در نشست شورای حفاظت آب شهرستان اشکذر با ابراز نگرانی از افت آب‌های زیرزمینی به ویژه در دشت چرخاب و شهرستان اشکذر که بخش بزرگی از دشت یزد - اردکان را شامل می شود، بر مدیریت مصرف به عنوان یک ضرورت مهم برای آینده استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اشکذر نقطه بسیار حساسی برای استان یزد است زیرا مهمترین منبع آب شرب استان به شمار می‌رود، عنوان کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان به ویژه منطقه چرخاب اشکذر مطلوب نیست و با افت 45 سانتیمتر در سال روبروست و اگر مدیریت نشود، هر سال به این افت افزوده شده و فرونشست‌ها و فروچاله‌های زیادی را موجب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادیان‌زاده ابراز امیدواری کرد: در راستای برنامه‌های رویداد آبی و سازگاری با کم آبی استان که به طور جد با همکاری و هماهنگی مسئولان ذیربط در حال برگزاری و برنامه ریزی است با نصب کنتورهای هوشمند و طرح تحویل حجمی آب در پایان سال 1405 افت آب‌های زیرزمینی و کسری مخزن را به صفر رسانده تا از نشست زمین و ایجاد بیشتر این فروچاله‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر قطب گلخانه و صنعت استان یزد است، از مدیران ذیربط خواست تا در مورد چاه‌های غیرمجازی که ممکن است در رابطه با این دو موضوع حفر شود، پیگیری و اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

به گزارش مهر، در این نشست مجید زارع بیدکی به عنوان رئیس جدید اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر معرفی و از خدمات محمدعلی حکیمی تقدیر شد.

مدیر عامل آب منطقه ای یزد در سفر به اشکذر در قالب «رویداد آبی» با رئیس دادگستری و فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر دیدار کرد و خواستار تعامل و همکاری با آب منطقه ای برای حفظ و حراست از منابع آبی شهرستان شد.

گفتنی است؛ طرح «رویداد آبی» از سال گذشته برای اولین بار در کشور و در استان یزد با هدف حفاظت از منابع آبی استان آغاز شد و مسئولان ذیربط با حضور در شهرستان‌های مختلف استان به صورت دوره ای از نزدیک با مشکلات منابع آبی آن شهرستان آشنا شده و برای رفع آنها در سریعترین زمان ممکن اقدام می‌کنند.

کد خبر 5307919

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شرکت آب منطقه ای یزد صنعت آب و برق یزد ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی ایلام آب های زیرزمینی شهرستان اشکذر منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی مردم دارالعباده یزد از لاله خوشنام

سرهنگ زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: برنامه وداع با شهید در یزد، امشب پنجشنبه ساعت ۲۰:۰۰ در امامزاده سید جعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری یزد برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: جمعه شب ساعت ۲۰ در گلزار شهدای فیروز آباد اشکذر همزمان با برگزاری یادواره شهدای فیرز آباد مراسم وداع با شهید در اشکذر نیز برگزار می‌شود. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: صبح شنبه ساعت ۹:۳۰ مراسم تشییع به سمت پارک بزرگ اشکذر و تدفین در یادمان شهید برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • خطرناک‌ ترین استان در بحران فرونشست
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • میزبانی مردم دارالعباده یزد از لاله خوشنام