Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام علی اکبرپور مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همانطور که به عینه جامعه ما در طول ۴۳ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب اسلامی قشر طلاب و روحانیون در جای جای صحنه‌های اجتماعی، حضور پررنگی داشته است و حضور روحانیت را در تمامی عرصه‌ها مشاهده کرده این قشر رسالت علمی و عمل خود را با هم آمیخته‌اند و در مسیر حرکت در مکتب الهی ثابت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: روحانیون از دوران دفاع مقدس تا به امروز که جامعه درگیر ویروس کرونا شده نقش بسیار ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس این قشر خوش درخشید و تعداد شهدا روحانی بالاترین امار است، زیرا که بسیج طلاب و دانشجویی به دستور امام شکل گرفت و در قالب‌های مختلف بسیج طلاب نقش افرینی کرده و پرچم داری کرده‌اند و امروز که جامعه گرفتار مشکلات مالی، اقتصادی، سلامت، معیشت شده است بسیج طلاب خود را مدیون و مسئول دانسته و میداند و در قالب گروه‌های جهادی در طول دوسالی که از شیوع کرونا می‌گذرد در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، سلامت و تغسیل و تدفین اموال کرونایی توزیع ساده‌ای معیشتی اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی بیان کرد: وظیفه بسیج طلاب سازندگی نیست بلکه امروز با توجه به شرایط کرونایی و شرایط سخت مردم در عرصه سازندگی ورود کرده و در مرکز استان، شمال و جنوب منازلی را برای محرومین تعمیر و ساخته است.

اکبرپور گفت: پرچم دار عرصه ویروس کرونا روحانیت است که با توجه به خطر ابتلا به ویروس در میدان نبرد حضور دارند و نمونه بارز روحانی طلبه و شهید در زمینه تغسیل اموات کرونایی شهید سابقی نژاد است که حضور طلاب در عرصه‌های خطر پذیر را اثبات می‌کند.

گروه جهادی طلاب در موضوعات مختلف سرکشی از بیمارستانها. اعزام به آرامستان‌ها را انجامداده است، ۸۷ نفر جهادگر بسیجی خواهر و برادر با کمک پایگاه‌های بسیج طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی مشغول فعالیت هستند، تعدادی از طلاب بسیجی خواهر و برادر با حضور در بیمارستان‌ها از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها عیادت و دلجویی می‌کنند، ۸۴ نفر از خانواده‌های متوفیان سرکشی و دلجویی می‌کنند که این کار با همکاری بسیج طلاب و قرارگاه معنویت و سلامت انجام میشود.

اکبرپور افزود: همچنین در دوران کرونا بسته‌های معیشتی بین مردم و افراد حادثه دیده توزیع شده، ۹ راس گوسفند ذبح و قربانی شده و ۵۳ طلاب بسیجی خواهر و برادر با حضور در پایگاه‌های اهدا خون در پویش انتقال خون در قالب رزمایش مومنانه شرکت کردند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: هزار پرس غذای گرم در این دو ماهه اخیر طبخ و توزیع شده، دو هزار و ۲۵۰ بسته فرهنگی نیز توزیع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرونا دلتا بسیج طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد