Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، یورونیوز نوشت: آسوشیتدپرس به نقل از اعضای طالبان که در داخل وزارت سابق امور زنان حضور داشته‌اند نوشته است به آنان اطلاعی از سوی مقامات ارشد این گروه اسلامگرا داده نشده است که چرا وزارت امور زنان افغانستان تغییر نام یافته است و آیا وزارتخانه جدیدی برای زنان تاسیس خواهد شد یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهدان عینی در کابل می‌گویند اعضای طالبان از ورود کارمندان و کارکنان این وزارت به داخل ساختمان ممانعت کرده‌اند.

زمانی که طالبان در ۱۶ سنبله «کابینه سرپرست» حکومت جدید خود را معرفی کرد نامی از وزیر امور زنان برده نشد، اقدامی که به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که طالبان وزارت امور زنان را حذف کرده‌اند، قوت بخشید.

شیخ محمدخالد در همان روز به عنوان سرپرست وزارت «دعوت، ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر» معرفی شد.

«وزارت معارف/آموزش و پرورش» امارت اسلامی طالبان همزمان با تغییر نام و تابلوی وزارت امور زنان در روز جمعه، بدون این که اشاره‌ای به میلیون‌ها دانش‌آموز دختر افغان بکند از دانش‌آموزان پسر و آموزگاران مرد خواست تا از امروز شنبه ۲۷ سنبله/شهریور به مدارس بازگردند و درس را از سر بگیرند.

عبدالباقی حقانی، وزیر آموزش عالی حکومت طالبان پیش‌تر گفته بود که دختران دانشجوی افغان می‌توانند به شرط رعایت حجاب اسلامی و حضور در کلاس‌های غیرمختلط تا بالاترین سطح ادامه تحصیل دهند.

آقای حقانی همچنین گفته است در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که آموزگار و استاد زن وجود نداشته باشد معلمان مرد می‌توانند از «پشت پرده» به دختران تدریس کنند یا می‌توان از «فناوری» استفاده کرد.

کد خبر 627501 برچسب‌ها افغانستان طالبان افغانستان زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: افغانستان طالبان افغانستان زنان وزارت امور زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانمالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمسفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابلروسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل