Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون تلاش‌های زیادی در حال انجام است، اظهار کرد: و پیس بینی می‌کنیم با توجه به توافقات قبلی ماه آینده بیش از ٧٠ میلیون در واکسن وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تامین واکسن ثبت سفارش‌ها به روز است.

او ادامه داد: کشور در زمینه واکسن زیرساخت‌های خوبی را ایجاد کرده است، هیچ پیش خریدی از کشور‌های تولید کننده نداشتیم البته دوست داشتیم این کار بکنیم، اما منابع در اختیار نداشتیم.

صفوی بیان کرد: به ازای هر محموله‌ای که دریافت می‌کنیم قرار بود تسویه حساب انجام دهیم، اما به دلیل محدودیت منابع اتفاق نیفتاد و ۴٠ درصد از اعتبارات تسویه شده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت تولید واکسن خارجی اضافه کرد: تولیدات داخلی بیش از ۵ میلیون دز استفاده شده است و در هفته‌های بعدی فاز بعدی خط تولید واکسن‌های داخلی افتتاح و تیراژ تولید افزایش خواهد داشت.

در ادامه مهر پور رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه سیر نزولی بستری بیماران و مرگ و میر‌ها را داشتیم، اظهار کرد: موج پنجم خیلی طولانی بود و حدود ٢/۵ ماه طول کشید، از تمام موج‌های دیگر بالاتر رفت و شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشتیم.

او ادامه داد: خوشبختانه اکنون تعداد مراجعات خیلی کمتر شده است و بخش‌هایی از بیمارستان که به کرونا اختصاص داده بودیم، به حالت قبلی بر میگردانیم.

به گفته مهر پور وضعیت اسفناک یک ماه گذشته به آرامش رسیده است و امیدوارم با این میزان واکسیناسیون موج‌های بعدی احتمالی به این میزان مشکل نباشد.


رئیس بیمارستان شریعتی تصریح کرد: ممکن است در آبان و آذر باز هم درگیری بیماری داشته باشیم، اما با توجه به واکسیناسیون مرگ و میر کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: کسانی که دو دز واکسن تزریق کرده اند و از دریافت واکسن دو هفته گذشته بود، میزان مرگ و میر در آن‌ها بسیار کمتر برآورد شد، اما برای افراد واکسینه نشده احتمال قوت بسیار بیشتر بود.

مهرپور با اشاره به اینکه واکسینه کردن در شرایط کنونی یک مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود، گفت که مردم جامعه به واکسیناسیون توجه جذب داشته باشند.

او ادامه داد: در درمان ویروس ها مشکل داریم چون وارد سلول می شود؛ بر این اساس کرونا هیچ درمان ثابت شده ای هنوز ندارد.

رئیس بیمارستان شریعتی اضافه کرد: مشکل ما با کرونا مرگ و میر ناشی از این بیماری است، چراکه به خیلی از بیماری های ویروسی مبتلا می شویم اما احتمال فوت کم است، در مورد کرونا هم با واکسیناسیون احتمال مرگ و میر را کاهش می‌دهیم.

مهرپور با تاکید بر اینکه مهم ترین چالش ما در پیک های کرونا تامین اکسیژن لازم بود، گفت: الان همگی وارد عمل شدند تا واکسیناسیون سریعتر انجام شود البته که همواره گروه هایی در دنیا وجود دارند که با واکسیناسیون مشکل دارند.

رئیس بیمارستان شریعتی با تاکید بر اینکه داروی ثابت شده برای درمان کرونا نداریم، گفت: واکسیناسیون را مردم جدی بگیرند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا رئیس بیمارستان شریعتی او ادامه مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شفیعی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 
شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 
وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حوکمتی ارجاع داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته