Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرغفرانی، مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری دروس عملی اظهار کرد: با توجه به دستوری که از سمت وزارت علوم برای بازگشایی خوابگاه‌ها اعلام شده دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در حال آماده کردن خوابگاه‌های داخل و بیرون دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نظافت خوابگاه‌ها مثل شست و شوی فرش ها، سم پاشی، ضدعفونی کردن و ... در حال انجام است و تا ابتدای مهر به پایان می‌رسند، اما با توجه به ادامه یافتن کلاس‌های غیر حضوری ظرفیت خوابگاه‌ها بر اساس ظرفیت کلاس‌های کرونایی تکمیل می‌شوند، یعنی هر اتاقی به نصف تقسیم می‌شود و به علت ضروری بودن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هر اتاقی اگر در گذشته به ۶ نفر اختصاص داده می‌شد هم اکنون به علت ویروس کرونا برای ۳ نفر یا کمتر در نظر گرفته می‌شود.

غفرانی تصریح کرد: محدود بودن ظرفیت‌های خوابگاهی در ترم جاری به این علت است که اگر کسی مبتلا شد به افراد کمتری انتقال دهد و همچنین شیوه نامه‌های بهداشتی همانند گذشته رعایت شوند. سعی کرده ایم خوابگاه‌ها را آماده کنیم تا دانشجویان تحت هر شرایطی بتوانند بعد از تزریق دو دز واکسن کرونا در خوابگاه‌ها مستقر شوند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تخت، کمد، میز، سرویس اینترنت و وسایل بهداشتی برای شست و شو و استحمام و امکانات مناسب جهت پخت و پز را آماده کرده ایم تا دانشجویان بتوانند بعد از مستقر شدن در خوابگاه‌ها از خدمات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به خوبی استفاده کنند.

لزوم همراه داشتن وسایل شخصی دانشجویان برای سکونت در خوابگاه

غفرانی با بیان اینکه دانشجویان برای مستقر شدن در خوابگاه‌ها باید وسایل شخصی مانند ملحفه، پتو و ... را همراه خود داشته باشند، تاکید کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده که برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانشجویان باید وسایل شخصیشان را همراه خود در خوابگاه‌ها ببرند و ما آمادگی اسکان دادن به دانشجویان را بعد از دوران کرونا داریم.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانشگاه برای ارائه خدمات غذا خوری به دانشجویان در دوران کرونا گفت: وقتی دانشگاه‌ها حضوری شوند برای تمامی دانشجویان دانشکده‌ها غذا را عرضه خواهیم کرد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال انجام پایان نامه نویسی هستند و نیاز به استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها دارند بعد از شروع ترم تحصیلی جدید به آن‌ها هم غذا خواهیم داد و امیدواریم که کلاس‌ها حضوری شوند تا بتوانیم همانند روال سابق خدمات غذا را به دانشجویان بدهیم.

غفرانی افزود: تمامی غذا‌ها در خوابگاه به صورت بسته بندی شده وارد می‌شوند و برای هر وعده به مسئولان خوابگاهی جهت عرضه به دانشجویان اختصاص داده می‌شوند. گفتنی است که دانشجویان مایل می‌توانند برای خرید غذا به سامانه مربوطه مراجعه کرده و غذای خود را سفارش دهند.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۹۶ دانشجو با ظرفیت کرونایی در خوابگاه‌ها مستقر می‌شوند، تاکید کرد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز پذیرش دانشجویان جدید خوابگاهی را به ما ابلاغ کند ما هم دانشجویان را جذب می‌کنیم، اما در حال حاضر ۲۹۶ دانشجو در خوابگاه‌های ما ساکن هستند.

بیشتر بخوانید

اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی/ زیرساخت‌های آموزش مجازی را ارتقا داده ایم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ویروس کرونا شیوه نامه های بهداشتی خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی منتشر شده از تراکم عجیب و خارج از ظرفیت دانشجویان در بخش پروتز یکی از دانشکده‌های دندانپزشکی کشور خبرساز شده است.

گفته می‌شود که در این بخش کمتر از ۳۰ یونیت دندانپزشکی وجود دارد اما ۸۰ دانشجو باید در این فضا آموزش ببینند. آن هم در حالی که در این بخش تنها یک عضو هیئت علمی برای آموزش دانشجویان حضور دارد.

این در حالی است که مدت‌هاست انتقادات زیادی نسبت به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی با وجود فراهم نبودن زیرساخت‌های آموزشی مطرح می‌شود.

چندی پیش هم علیرضا رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با ابراز نگرانی بابت تاثیرات مخرب افزایش بی‌ضابطه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و بی‌توجهی به تامین زیرساخت‌های موردنیاز برای آموزش گفته بود: دانشجو، صندلی برای نشستن ندارد یا اینکه ۵۰ دانشجو با یک استاد بالای سر یک مریض می‌روند و به همین هم تعداد باید در راهرو بمانند.

به گفته این مسئول افزایش ظرفیت افسارگسیخته، فله‌ای و دستوری بدون رعایت زیرساخت‌ها کار را به اینجا می‌رساند که فرد تخصص می‌گیرد، اما مهارتی ندارد. این تصمیمات غلط که توسط افراد غیرمسئول و ناآگاه برای آموزش اتخاذ شده، حتما کیفیت آموزش پزشکی کشور را به گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌دهد که مردم بیشترین خسارات را متحمل خواهند شد.

کد خبر 848325 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دندان و دندانپزشکی وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آموزشی سازمان نظام پزشکی

دیگر خبرها

  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی