Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:46:09 GMT

۲۹ دشت آبی در هرمزگان دارای بیلان منفی هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۴۴۵

۲۹ دشت آبی در هرمزگان دارای بیلان منفی هستند

جمشید عیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: وضعیت منابع زیر زمینی و دشت‌های استان هرمزگان مطلوب نیست و بیلان بسیاری از دشت‌ها منفی است.

وی با ذکر این نکته که ۲۹ دشت استان هرمزگان دارای بیلان منفی است، ادامه داد: بیلان منفی دشت یعنی میزان برداشت منابع زیر زمینی از چاه از منابعی که وارد منابع آب زیر زمینی می‌شوند بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه میزان برداشت مجاز در پروانه بهره‌برداری مشخص است، تصریح کرد: لازم است که تمام بهره‌برداران میزان برداشت خود را کنترل کنند.

عیدانی با ذکر این نکته که با نصب کنتور می‌توان برداشت را مدیریت کرد، بیان داشت: تا کنون حدود سه هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های استان هرمزگان برای کنترل برداشت نصب شده است.

وی با بیان اینکه پروانه‌های بهره‌برداری باید به صورت سالانه تمدید شوند، مطرح کرد: متاسفانه برخی از بهره‌برداران برای تمدید پروانه بهره‌برداری آب خود را تمدید نکرده‌اند که باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: از بهره‌برداران محترم درخواست دارم که در شرایط آبی پیش رو الگوی مصرف و الگوی کشت را رعایت کنند تا بتوانیم تابستان سخت پیش رو را با کمترین خسارت پیش‌رو بگذاریم.

عیدانی ابراز داشت: بررسی کارشناسان شرکت نشان دهنده افت ۶۵ سانتی‌متری سطح آب زیر زمینی دشت‌های استان هرمزگان است که این امر تاثیر خود را روی عمق چاه‌های کشاورزی خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین افت سطح آب زیر زمینی در دست سرزه خارو رخ داده است و سطح آب زیر زمینی بیش از ۶ متر کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 5306978

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان مهر ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسیناسیون کرونا کرمانشاه اربعین حسینی گرگان مجلس شورای اسلامی واکسیناسیون ایلام استان هرمزگان آب زیر زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد نه چندان خوب بایرن مونیخ در این فصل که باعث شد قهرمانی در رقابت‌های بوندسلیگا را پس از بیشتر از یک دهه از دست بدهند و از مسابقات جام حذفی آلمان هم کنار بروند باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با توماس توخل در پایان فصل بگیرند. 

جستجو برای یافتن سرمربی جدید برای بایرن و انتخاب جانشین توخل در پایان فصل از همان زمان آغاز شد و نام‌های بسیاری مطرح شد که جدی‌ترین آنها رانگنیک بود اما این مربی هم تصمیم گرفت همچنان در تیم ملی اتریش بماند و به پیشنهاد دریافتی از سوی این باشگاه پاسخ منفی داد. 

حالا روزنامه بیلد خبر داده که مدیران این باشگاه قصد دارند استراتژی جدیدی را پس از این پاسخ منفی به کار بگیرند. آنها به جای در نظر گرفتن یک نامزد و مذاکره صرف با او، قصد دارند به صورت همزمان چند گزینه متفاوت را در نظر بگیرند و مذاکرات را به صورت موازی پیش ببرند. 

مکس ایبرل، مدیر این باشگاه، همچنان علاقه زیادی به همکاری با روبرتو دی زربی دارد و حالا به دنبال مذاکره و به خدمت گرفتن او خواهد بود. این مربی تا سال 2026 با برایتون قرارداد دارد اما بعید است که این باشگاه انگلیسی مانع جدایی او شود.

دیگر خبرها

  • کاهش رشد منفی موالید سالیانه در گیلان
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!