Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@10:49:41 GMT

تاثیر دوره‌های آموزشی در حفظ فضای سبز شهر اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۵۲۹

تاثیر دوره‌های آموزشی در حفظ فضای سبز شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش دمای هوا و توسعه بیشتر گیاهان مقاوم به شرایط خشکی، دستورالعمل‌های باغبانی تغییراتی پیدا کرد از این رو کارشناسان بیشترین ساعات آموزشی را پیرامون دستور المعل‌های باغبانی و گیاه پزشکی گذراندند.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آموزش ضمن خدمت کارشناسان سازمان، اظهار کرد: کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز ناظر بر عرصه‌ها و کارشناسان مناطق و شرکت‌های پیمانکار و طرف قرارداد سازمان در فرایند اجرای فضای سبز حضور دارند، بنابراین هر دو دسته باید آموزش لازم را فراگیرند تا بهتر و بیشتر فرایند نگهداری صحیح از فضای سبز شهر را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از جمله موارد آموزشی در این دوره‌ها، دستورالعمل‌های باغبانی و گیاه پزشکی بوده است، افزود: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش دمای هوا و توسعه بیشتر گیاهان مقاوم به شرایط خشکی، دستورالعمل‌های باغبانی به جهت تغییر زمان‌های آبیاری و هرس، با تغییراتی همراه شد از این رو کارشناسان بیشترین ساعات آموزشی را پیرامون دستور المعل‌های باغبانی و گیاه پزشکی گذراندند.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: تأثیر تغییرات اقلیم در فضای سبز شهری موضوع مهم دیگر بود، زیرا اقلیم اصفهان تغییرات زیادی داشته و میزان بارش برف و باران تا حد زیادی کاهش یافته و بالطبع آن اقلیم گرم شده است، بنابراین گونه‌های گیاهی باید تغییر می‌کرد از این رو در یک دوره کارشناسان ۳۶۰ نفر ساعت تحت آموزش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت نکات ایمنی در عرصه‌های فضای سبز، برای این کارشناسان نیز آموزش به صورت میدانی و حضوری برگزار شد، در این راستا همچنین وبینارهای آموزشی فرا استانی با عنوان «بررسی وضعیت خشکسالی و پیامدهای آن» و وبینار «مدیریت بهینه آبیاری در فضای سبز شهری» برپا شد که مخاطبان زیادی را جذب کرد.

مرتضایی‌نژاد گفت: علاوه بر این اقدامات، دوره‌هایی با همکاری اداره آموزش شهرداری تحت عنوان مدیریت سبز، مدیریت پسماند، مانیتورینگ تجهیزات آبیاری و دوره‌ای با موضوع بافت ناکارآمد شهری برگزار شد که بی‌شک اگر برپایی این دوره‌ها کارآمد نبود، در حال حاضر شاهد فضای سبز زیبا و نشاط‌آور در شهر نبودیم.

کد خبر 522836

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهرداری اصفهان آموزش آبیاری فضای سبز اصفهان فضاي سبز شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی