Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:47:58 GMT

واکسن موجب کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر بر اثر کرونا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۸۸۰۰

واکسن موجب کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر بر اثر کرونا می‌شود

ایسنا/اردبیل متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: واکسن کرونا ایمنی صددرصدی در سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی‌کند اما در صورت ابتلای فرد به ویروس کرونا تا حد زیادی از شدت و علائم بیماری کاسته می‌شود و منجر به کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر می‌شود.

جعفر قبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر فرد مبتلا، دارای بیماری زمینه‌ای اعم از فشارخون، دیابت، بیماری‌های گوارشی و غیره باشد، توصیه می‌شود با پزشک دررابطه‌با رژیم غذایی مطلوب مشورت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه رژیم غذایی برای فرد مبتلا به ویروس کرونا مفید است و این رزیم غذایی باید تحت‌نظر پزشک باشد یا فرد می‌تواند خودش از این رژیم استفاده کند، تصریح کرد: رژیم غذایی که علاوه بر تأمین انرژی منبع پروتئین بالایی نیز داشته باشد، توصیه می‌شود.

متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: باتوجه‌به شرایط بیمار مبتلا به کرونا (سوزش گلو، بی‌اشتهایی و ازدست‌دادن حس بویایی و چشایی) مصرف مایعات داغ و به‌ویژه سوپ توصیه می‌شود اما استفاده از ادویه‌جات به علت تحریک سیستم تنفسی توصیه نمی‌شود و استفاده از میوه، سبزی‌ها و آبمیوه‌های طبیعی به‌ویژه آب‌لیمو به علت دارابودن ویتامین c برای بهبود کمک‌کننده هستند.

قبادی در پاسخ به اینکه فرد مبتلا به کرونا چگونه باید از خود مراقبت کرده و برای عدم انتقال ویروس به دیگران چه باید بکند، اظهار کرد: رعایت قرنطینه در اتاق جداگانه در خانه دارای تهویه هوا جهت برقراری جریان هوای مناسب، عدم ارتباط با افراد خانه به مدت ۲۱ روز از شروع علائم، عدم ارتباط فرد مبتلا با آب و مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان (اشیایی چون لباس، وسایل منزل و وسایل مورداستفاده سایر افراد خانواده) از جمله روش‌های خودمراقبتی برای عدم انتقال ویروس کرونا به دیگران است.

متخصص طب اورژانس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله شستن دست‌ها و دست ندادن با دیگران، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت فردی در بیرون از خانه و کاهش رفت‌وآمد داخل و خارج شهری از جمله اقدامات خودمراقبتی قبل ابتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس خودمراقبتي پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا فرد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب

آفتاب‌‌نیوز :

افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است.

البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالاً تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد.

از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد.

از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند؛ یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند.

آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند، اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جزء اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد.

محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و دریافته‌ایم که مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند