Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:14:59 GMT

وعده وزیر اقتصاد درباره صورت‌های مالی عملی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۰۴۲

وعده وزیر اقتصاد درباره صورت‌های مالی عملی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: یکی از ساز و کارهای اساسی برای بهبود عملکرد شرکت‌ها و همچنین کاهش فساد و اتلاف منابع که در برخی از شرکت‌ها وجود دارد استفاده از ابزارهای عمومی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌ها است. این نظارت‌ها باعث می‌شود تا شرکت‌هایی که اموال مردم در دست آنها است با وسواس بیشتری مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از روش‌هایی که تاکنون برای نظارت بر شرکت‌های دولتی مغفول بوده همین انتشار صورت‌های مالی است که تاکنون بخش زیادی از عملکرد مالی شرکت‌ها پنهان بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در عین حال شرکت‌هایی که در بورس اوراق بهادار ثبت شده‌اند عملکرد آن‌ها از طریق سایت کدال قابل بررسی است و صورت‌های مالی ۶ ماهه و یکساله منتشر می‌شود و سوء عملکردها و استفاده نادرست از منابع زیر نظر دقیق سهامداران قرار می‌گیرد، اما در خصوص شرکت‌های دولتی چنین رویه‌ای وجود نداشت. وزارت اقتصاد تصمیم گرفت با اصلاح این رویه، نظارت کارشناسان و فعالان اقتصادی بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود را شروع کند.

وی بیان کرد: بر اساس وعده‌ای که در چهاردهم شهریور داده بودیم تلاش کردیم به سرعت و پیش از موعد مقرر صورت‌های مالی آن دسته از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد را که آماده شده بود در سایت کدال بارگذاری کنیم.

در ادامه خاندوزی اظهار کرد: هم اکنون و با مراجعه به سایت کدال، می‌توان صورت‌های مالی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرد.

وی در پایان گفت: در هفته‌های آینده با نهایی شدن صورت‌های مالی سایر شرکت‌ها به تدریج این فهرست افزایش پیدا خواهد کرد تا بدین وسیله در دولت سیزدهم با افزایش نظارت‌های عمومی شاهد بهبود عملکرد شرکت‌های دولتی باشیم.

کد خبر 5308123

منبع: مهر

کلیدواژه: سید احسان خاندوزی وزارت امور اقتصادی و دارایی شفافیت مالی قیمت دلار اجلاس شانگهای 2021 اربعین 1400 وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد چین سازمان همکاری شانگهای قیمت جهانی نفت قیمت نفت بانک مرکزی رمز ارز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت جهانی طلا اقتصاد آمریکا پروازهای اربعین شرکت های دولتی صورت های مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز

معاون وزیر نفت در امور گاز با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران، این موضوع را اقدامی مهم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و رفاه عمومی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدهای پیش­‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران­‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدهای لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسهیل این فرآیند فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود