Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@09:43:38 GMT

طرح شفافیت آرای نمایندگان به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۲۰۴

طرح شفافیت آرای نمایندگان به کجا رسید؟

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: کار بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به پایان رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان به صورت عادی اعلام وصول شده، لذا در حال حاضر در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: در صورتی که طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، 50 تن از نمایندگان درخواست اولویت برای رسیدگی به این طرح را داشته باشند می‌توان رسیدگی به این طرح را در اولویت دستورکار جلسه علنی قرار داد.

حجت الاسلام سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فعلی که در کمیسیون تصویب شد با طرح اولیه که کلیات آن در جلسه علنی مجلس رد شد تفاوت اساسی دارد، گفت: کلیات و اسلوب طرح فعلی شفافیت آرای نمایندگان تغییر چندانی نکرده و تنها جزئیاتی از آن تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان بسیار کمک خواهد کرد به بهتر شدن عملکرد مجلس و نمایندگان و ما می‌خواهیم با این طرح همه فعالیت نمایندگان در حیطه وظایف نمایندگی را در ویترین قرار دهیم تا مردم بتوانند آن را رصد و بر عملکرد آنها نظارت کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه نهایی شدن این طرح به استحکام قانونگذاری و سلامت مجلس کمک می‌کند، اظهار کرد: مردم حق دارند در جریان عملکرد نمایندگان قرار گیرند چرا که نمایندگان وکلای آنها هستند. از طرف دیگر تصویب این طرح باعث مشارکت مردم در امور کلان کشور و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود.

کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه 15 بهمن ماه سال گذشته از سوی نمایندگان رد و از دستورکار مجلس خارج شده بود که پس از آن طبق آیین‌نامه و به در خواست نمایندگان مجدد در دستورکار مجلس قرار گرفته است./ تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس جلسه علنی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تا پایان عمر مجلس یازدهم، مجلس شورای اسلامی سه هفته جلسه علنی خواهد داشت که روزهای آن به روال قبل برگشت.

وی در گفتگو با ایسنا یادآور شد: اخیرا جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شد که از این به بعد جلسات مجلس شورای اسلامی همچون گذشته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: آخرین جلسه علنی مجلس در دوره یازدهم در روز چهارشنبه دوم خردادماه خواهد بود و مجلس دوازدهم کار خود را از هفتم خردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ شروع می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898973

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!