Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چه به روز انتخابات پارلمانی عراق یعنی دهم اکتبر نزدیکتر می‌شویم، تحرکات و تبلیغات نامزدها هم بیشتر می‌شود و در این میان تخلفاتی هم، از سوی نامزدها و حامیان آنها سرزده می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که تبلیغات انتخاباتی نامزدها طولانی‌ترین از حیث مدت، از زمان برگزاری انتخابات از سال 2003 به بعد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نبراس ابوسوده» دستیار سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در گفتگو با المعلومه گفت: از زمان شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدها این تبلیغات انتخابات زودهنگام پارلمانی طولانی‌ترین مدت تبلیغ در مقایسه با تبلیغات ادوار قبلی انتخابات محسوب می‌شود؛ اما تاکنون در سطح مطلوب نبوده است.

وی افزود: ما تخلفات کوچک بسیاری را ثبت کرده‌ایم که از سوی تشکلات سیاسی و نامزدها سر زده، اقدامات قانونی لازم علیه آنها به عمل آمده و نظارت‌ها تشدید شده است.

ابوسوده از برخورد با هر تخلفی بدون هیچ گونه مسامحه در قبال تشکلات و نامزدها خبر داد.

مردم عراق تحت تاثیر شعارهای پرزرق و برق قرار نخواهد گرفت

ائتلاف فتح اعلام کرد که ملت عراق تحت شعارهای پر زرق و برق نامزدهای انتخابات قرار نخواهد گرفت.

ائتلاف فتح بیان کرد: عملیات تاثیرگذاری بر اراده رای دهنده عراقی به این سادگی نیست که نامزدها فکر می‌کنند زیرا مردم عراق چهار دوره انتخابات را دیده‌اند. نامزدها و چهره‌ها با توجه به نظام انتخاباتی جدید برای مردم شناخته شده هستند و به همین دلیل شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود.

ائتلاف فتح به ناکارآمدی سیاست تردید در انتخابات و خدشه دار کردن آن هم اشاره و از انتخابات شفاف خبر داد و اعلام کرد که همه شواهد گواه آن است.

وعده مالی و پست برای از گود خارج کردن نامزدها

«العلوانی» نامزد حزب «عروبیون» در استان الانبار اعلام کرد که برخی تشکلات و احزاب پرنفوذ در این استان به برخی نامزدها پیشنهاد خارج شدن از گود انتخابات با وعده‌های مالی و پست دولتی در دولت آینده می‌دهند.

وی افزود: پس از اینکه احزاب پرنفوذ متوجه شدند که برخی نامزدها در الانبار از مقبولیت عمومی برخوردارند و این مانع پیروزی آنها در انتخابات می‌شود از طریق واسطه‌ها پیشنهاد پول و مناصب در دولت آینده در ازای انصراف از انتخابات داده‌اند.

العلوانی گفت: احزاب پر نفوذ مدعی هستند که انتخابات به نفع آنها رقم خواهد خورد؛ اما این روایت درست نیست زیرا تلاش برای خارج کردن نامزدهای محبوب مردم از انتخابات، پوچ بودن ادعای آنها مبنی بر اینکه انتخابات به نفع آنها رقم خواهد خورد را نمایان می‌سازد.

یادآور می‌شود که الانبار شاهد رقابت شدید دو حزب عمده یکی «تقدم»(پیشرفت) به ریاست «محمد الحلبوسی» و دیگری «عزم» به ریاست «خمیس الخنجر» است.

تخلفات نامزدها

«جاسم البخاتی» نماینده پارلمان عراق گفت: بیشتر نامزدهای انتخابات پارلمان ضوابط و مقررات صادره از سوی کمیساریای عالی انتخابات را در زمینه تبلیغات انتخابات نقض می‌کنند و شاهد نوعی هرج و مرج در این زمینه هستیم.

وی افزود: ستادهای تبلیغاتی نامزدها مرتکب تخلفات زیادی می‌شوند به طوری که برخی از آنها پوستر و بنر نامزد دیگر را از بین برده و بنر انتخاباتی نامزد خود را نصب می‌کنند.

پاره کردن پوسترهای تبلیغاتی

«نجات الطائی» از رهبران ائتلاف «عزم دیالی» از کنده شدن پوسترهای انتخاباتی این ائتلاف خبر داد و گفت: طی 10 روز اخیر شاهد حملات برنامه ریزی شده کندن پوسترهای ائتلاف ما در در دیالی به ویژه بقعوبه هستیم.

وی افزود: همه پوسترهای ما فقط ظرف سه روز کنده شده است. با وجود اقدامات امنیتی و بازداشت برخی عاملان، اما روند پاره کردن پوسترها ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تبلیغات انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات