Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اورژانس هوایی این شهرستان طی پنج ماه گذشته ناجی ۵۲ بیمار و مصدوم حوادث رانندگی بوده است.

عباس کافی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اورژانس هوایی این شهرستان در پنج ماه نخست سال جاری ۳۸ سورتی پرواز انجام داده  است که طی این عملیات‌ها به ۵۲ مصدوم و بیماران غیرتصادفی شامل بیماران قلبی، سکته مغزی و زنان باردار  امداد رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: از ۵۲ مصدومی که از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار منتقل شده‌اند ۲۹ مصدوم مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

کافی افزود: اورژانس هوایی سبزوار که اواخر سال ۹۴ فعال شد به طور میانگین سالانه بیش از ۶۵ سورتی پرواز امداد و نجات به منظور انتقال مصدومان، بیماران وخیم و مادران باردار در حوزه جغرافیایی غرب خراسان رضوی انجام می‌دهد و سالانه نجات بخش بیش از ۱۵۰  مصدوم و بیمار وخیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از بالگرد، زمان انتقال مصدومان را تا یک چهارم مسافت زمینی کاهش می دهد، گفت: استفاده از امکانات اورژانس هوایی سبب سرعت بخشیدن در ارائه خدمات به بیماران و حفظ جان انسان‌ها به ویژه در شرایطی که جان مصدومان در معرض خطر است می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه استفاده از خدمت اورژانس هوایی عمومی است، گفت: گروه آمبولانس هوایی، مجهز به وسایلی شامل دارو، دستگاه نوار قلب، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد است که می‌تواند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اورژانس هوايي سبزوار خبرهای شهرستان سبزوار اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز