Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:00:38 GMT

مردم بدون نگرانی خون اهدا کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۶۶۰

مردم بدون نگرانی خون اهدا کنند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، دکتر محمد رضا شانه ساز  که برای اهدای خون به مرکز وصال مراجعه کرده بود در حین اهدای خون، افزود: اهدای خون علاوه بر تامین سلامتی شهروندان، برای سلامتی خود انسان هم مفید است.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: انتقال خون خدمت بزرگی است و سازمان انتقال خون افتخار دارد که در میان سازمان های انتقال خون جهان جایگاه بالایی به دست آورده است و به دست آوردن این جایگاه بسیار سخت بوده اما حفظ و ارتقای آن سخت تر است و من به همه همکاران سازمان انتقال خون خسته نباشید می گویم و امیدوارم در انجام این کار مهم موفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کرونایی ذخایر خونی کاهش یافت

محمدرضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز گفت: در سال‌های اخیر که دنیا پاندمی کرونا را تجربه می کند روزهای سختی را در تمامی مراکز انتقال خون دنیا شاهد بودیم ولی خوشبختانه انتقال خون استان تهران توانست با کمک و حمایت گسترده مردم این بحران را به خوبی پشت سر بگذارد و ذخایر خون به نسبت کشورهای دیگر کاهش اندکی داشت.

وی افزود: اهدای خون برای رفع نیاز مستمر نیاز به خون صورت می گیرد و اگر شهروندان آن را در برنامه زندگی خود بگنجانند و در طول سال اهدای خون را فراموش نکنند، بیماران با خیال آسوده درمان مناسب را دریافت می کنند.

وی از شهروندان دعوت کرد تا با توجه به عمر سه روزه پلاکت و نیاز بیماران اهدای خون و پلاکت را فراموش نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند

 علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی‌ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقاد‌ها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیاز‌ها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو