Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:19:18 GMT

مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۹۶۶۵

مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان برگزار نمی‌شود

گروه استان‌‌ها - مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان نیز امسال به دلیل شیوع کرونا لغو و محدود به دو شب اقامه عزا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان همه ساله در دومین جمعه مهرماه برگزار می‌شود و همه ساله زائران از سراسر منطقه کاشان به ویژه اهالی منطقه فین و اردهال خود را به بارگاه ملکوتی امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع کرونا در سال گذشته باعث شد هیچ یک از مراسم‌های سنتی این آیین ثبت شده جهانی انجام نشود و تنها به روضه‌خوانی و عزادارای در فضای باز امامزاده علی بن باقر(ع) محدود شود و هیچگونه برنامه جانبی نیز برگزار نشد.

روزهای پیش روی این ایام نیز به دومین جمعه مهرماه نزدیک می‌شویم و اگرچه شاهد بهبود نسبی شرایط هستیم اما توصیه اکید مسئولان بهداشت بر آن است که این آیین سنتی مذهبی همانند سال گذشته برگزار نشود.

آیینی به قدمت تاریخ تشیع در منطقه کاشان / شیوع کرونا مراسم قالیشویان را لغو کرد + فیلمکاروان پیاده‌روی مراسم قالیشویان مشهد اردهال راه‌اندازی نمی‌شودمراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان با اعمال محدودیت برگزار می‌شود؛ لغو مراسمات جانبی و بازارچه

عباسعلی قپانی‌پور در این رابطه ضمن اشاره به برگزاری جلسات با هیئات مذهبی منطقه فین کاشان اظهار داشت: بر اساس جلسات برگزار شده با مسئولان هیئات مذهبی منطقه فین کاشان و بنا به تاکید مسئولان بهداشت مقرر شد آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان همانند سال قبل برگزار نشود.

وی با بیان اینکه بر این اساس هیچگونه مراسم جانبی در ایام آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان برگزار نمی‌شود، افزود: مراسم امسال نیز محدود به اقامه عزا و روضه‌خوانی به مدت دو روز در فضای باز با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی در صحن روباز امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) است.

معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی فرمانداری شهرستان کاشان با بیان اینکه این تصمیم بنا به توصیه کارشناسان بهداشت اتخاذ شده است، ابراز داشت: امیدواریم‌ با بهتر شدن شرایط و قطع زنجیره انتقال همانند سال‌های گذشته تمامی امکانات برای برگزاری مراسم باشکوه قالیشویان در سال‌های آینده بسیج می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز به دلیل شیوع کرونا مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان محدود به دو روز عزاداری و روضه‌خوانی شد، گفت: تمامی شرکت‌کنندگان در این مراسم همانند سال گذشته ملزم به رعایت پروتکل بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی هستند.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراسم قالیشویان مشهد اردهال کاشان آیین سنتی مذهبی شیوع کرونا همانند سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سرلشکر بشیری پلاک ۷۱ واقع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد