Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:29:11 GMT

بذر کشت پاییزه برای کشاورزان کرمانی فراهم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۱۱۹

بذر کشت پاییزه برای کشاورزان کرمانی فراهم شد

عباس سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز زمان کشت محصولات پاییزی و محصولات زراعی از قبیل گندم، جو، کلزا و سایر محصولات افزود: بذر کشت پاییزه برای کشاورزان محیا شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان می توانند در نقاط مختلف استان کرمان بذر کشت پاییزه بویژه بذر گندم را تهیه کنند اظهار داشت: انواع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت محصولات زراعی نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: کشاورزان زمین های زراعی خود را برای کشت بموقع در فصل پاییز آماده سازی کنند.

سعیدی، میزان مورد نیاز مصرف کودهای شیمیایی در خاک و مبارزه با آفات را در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی در پایان فصل پاییز موثر دانست و توصیه کرد:  کشاورزان از هم اکنون در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر آمادگی لازم را برای کشت محصولات داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشاورزان با کارشناسان مناطق خود در رابطه با زمان کشت و تهیه بذر مخصوص بویژه گندم هماهنگ باشند و کودهای شیمیایی که برای مصرف توصیه می شود را در ابتدای فصل به خاک زمین زراعی خود اضافه کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا وزارت جهاد کشاورزی کرمان ایرنا نهال و بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، کاراته‌کا‌های کرمانی در بخش کاتای مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) به دو نشان طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

این مسابقات با حضور ورزشکاران در بخش کاتا در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و  تیم استان کرمان در بخش کاتای تیمی بزرگسالان متشکل از مهدی رضایی، مهدی شجاعی، رضا پوردهقان و به مربیگری مسعود دانشور به مقام سوم دست یافت.

دیگر تیم استان کرمان با ترکیب علیرضا ابوالحسنی، عباس حیاتی‌فر، بهروز حسینی‌نسب به مربیگری مصطفی پور جلالی به‌صورت مشترک سوم شد.

در بخش جوانان نیز تیم استان کرمان به مربیگری عابد علمدار با حضور سبحان عوض ‌پور، محمدعلی مسلمی، امیرحسین عربی بر سکوی نخست ایستاد.

در بخش کاتای انفرادی و در رده زیر ۲۱ سال پسران، امیرحسن معین‌الدینی به مربیگری عابد علمدارزاده عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نوجوانان نیز یزدان قوام به مربیگری حمیدرضا طالبی‌زاده به مقام دوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی