Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@09:07:17 GMT

فروکش هیجان خرید سیمان با عرضه ادامه‌‌‌دار

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۷۲۴

فروکش هیجان خرید سیمان با عرضه ادامه‌‌‌دار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این در حالی بود که ۵۶درصد حجم معاملات سیمان در رینگ صنعتی بورس کالا ظرف هفته قبل با قیمت پایه انجام شده بود. استمرار عرضه‌‌‌های مداوم سیمان در رینگ صنعتی بورس کالا ظرف هفته اخیر باعث شده است تا به شکل هفتگی بر حجم معاملاتی که بدون رقابت یا با رقابتی معقول انجام می‌شود، افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این موضوع به‌خوبی بیانگر قدرت کنترل بازار بر اساس مکانیزم‌‌‌های عرضه و تقاضا و بدون استفاده از سیاست‌‌‌های دستوری است. تجربه موفق کنترل بازار سیمان بر اساس عرضه و تقاضا می‌تواند نمونه‌‌‌ای قابل تعمیم به سایر بازارهای کالایی کشور باشد که مسوولان درصدد کنترل آنها با سیاست نادرست و بی‌‌‌نتیجه اعمال فشار بر قیمت‌ها و درواقع نرخ‌‌‌گذاری دستوری هستند.  در دو روز ابتدایی هفته جاری، یعنی طی دیروز و امروز، بورس کالا میزبان عرضه بالغ بر یک‌میلیون و ۳۲۱ هزار تن انواع سیمان است که از این میزان محصول یک‌میلیون و ۱۸۸هزار تن روز گذشته راهی رینگ صنعتی بازار فیزیکی شد و ۱۳۳هزار تن امروز راهی این بازار می‌‌‌شود.   این در حالی است که هفته قبل بورس کالا میزبان عرضه قطعی یک‌میلیون و ۴۳۹هزار تن انواع سیمان بود که در نهایت به معامله یک‌میلیون و ۲۲هزار تن انواع سیمان از این بازار منجر شد. ظرف هفته قبل حدود ۵۶درصد حجم معاملات در نرخ پایه و ۲۶درصد حجم فروش‌ها با رقابت کمتر از ۱۰درصد انجام شد. البته متقاضیان سیمان برای خرید چند کارخانه، رقابت قابل‌توجهی داشتند.   عمده رقابت خریداران بر سر سیمان برای محصول عرضه‌شده از سوی واحدهای تولیدی واقع در استان‌های کرمان، مرکزی و برخی شهرهای شمالی کشور بود. کمبود تولید نسبت به تقاضا مهم‌ترین دلیل رقابت خریداران برای محصول عرضه‌شده در این بازار ظرف هفته گذشته بود.  بررسی روند معاملات سیمان در روز گذشته حاکی از آن بود که جو کلی بازار آرام و بدون هیجان بوده و اغلب معاملات نیز در نرخ پایه انجام شد، به گونه‌‌‌ای که در زمان تنظیم این گزارش، از کل معاملات انجام‌شده حدود ۶۰درصد با نرخ پایه بود. پربیننده ترین غیرمستقیمی ها چگونه سهام عدالت خود را بفروشند؟ چرا سفارش فروش سهام عدالت با خطا مواجه می شود؟ تکذیب فروش سهام عدالت توسط کارگزاری ها / فروش سهام عدالت از طریق تعاونی ها هنوز نهایی نشده است سنگین ترین صف های خرید و فروش / ثبت تقاضای خرید ۸۵۰میلیارد تومانی برای فلزات اساسی بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام / آغاز هفته با خروج ۸۵۰میلیارد تومانی حقیقی‌ها از بازار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خرید سیمان یک میلیون بورس کالا ظرف هفته انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟