Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، از مردم خواست تبلیغات مشکوکی را که در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با سفر راهپیمایی اربعین حسینی مشاهده می‌کنند به شماره ۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سرهنگ رامین پاشایی، در مصاحبه با رادیو «اربعین» با اشاره به برخورد پلیس فتا با برخی از کلاهبرداری‌ها و تبلیغات مشکوک در فضای مجازی در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی گفت: گاهی در شبکه‌های مجازی، تبلیغاتی را می‌بینیم که یک فرد خود را نماینده نهاد‌هایی همچون وزارت کشور یا سازمان اوقاف معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که می‌تواند از مردم برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام یا بلیت هواپیما تهیه کند، این کلاهبردار‌ها در پایان فرایند ثبت نام، افراد را به یک درگاه جعلی پرداخت هدایت و سپس کلاهبرداری یا «فیشینگ» می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مقام مسئول در ناجا با بیان اینکه این افراد با این کلاهبرداری حساب بانکی افراد را هک و خالی می‌کنند، افزود: البته خوشبختانه با توجه به آگاهی مردم، میزان جرایم در این حوزه پایین آمده است، مردم بر اساس اطلاع‌رسانی‌ها با شیوه‌های کلاهبرداری آشنا شده‌اند و حتی موارد زیادی از این نوع کلاهبرداری‌ها را خود مردم به ما گزارش می‌دهند که با آن‌ها برخورد کنیم.   سرهنگ پاشایی با بیان اینکه اکثر تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد بحث اعزام زائرین اربعین حسینی انجام می‌شود، کلاهبرداری است، چون روند مشخصی برای اعزام وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه آمار جرائم در این گونه حوزه‌ها بر اساس پرونده‌های قضایی کاهش پیدا کرده است، ولی مردم باید همچنان مراقبت کنند و هوشیار باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند

در برنامه تهران ۲۰ رسانه ملی با حضور کارشناسان و مسئولان در رابطه با سامانه خود نویس نکاتی مطرح شد. در این رابطه فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن گفت: متاسفانه با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان داده خود را ثبت کرده و به راحتی ملک دیگری را اجاره داد. 

در ادامه داود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک اظهار داشت: در ماده ۱۸ جهش تولید عنوان شده که دسترسی برای مردم ایجاد شود، اما متاسفانه با تاسیس این سامانه مستقل، عملاً دسترسی مشاوران املاک قطع شده و اکوسیستم خرید و فروش تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه خودنویس دارای ایرادات فنی و قانونی است، گفت: با عنایت به احراز هویت از طریق تلفن همراه، در صورتی که کد رهگیری اولیه برای متعاملین پیامک می‌شود در اختیار مشاور املاک قرار نگیرد، امکان گرفتن کد رهگیری برای مشاور املاک دیگر میسر نیست. در صورتی که قانون‌گذار در صورت عدم دریافت کد رهگیری، تنبیهاتی را برای مشاور املاک در نظر گرفته است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک عنوان کرد: علاوه بر این، در سامانه خودنویس متعاملین قبل از خواندن قرارداد، تمامی موارد را پذیرفته‌اند و دیگر امکان رد و تغییر قرارداد را ندارند.

وی عنوان کرد: سیاست واحد در حوزه مسکن نداریم و مشاوران املاک باعث ایجاد تورم نشده‌اند. آن چیزی که مهم بوده اجرای درست قانون است.

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن نیز با بیان اینکه در قرارداد‌های اجاره برای موجران و مستاجران، امنیت معامله حائز اهمیت است، گفت: با ایرادات که این سامانه برخوردار است، به راحتی می‌توان ملک دیگری را اجازه داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه احراز هویت در این سامانه وجود ندارد و با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان اطلاعات خود را ثبت کرده و در کمال تاسف این داده‌ها پذیرفته می‌شود. 

این کارشناس مسکن ضمن انتقاد به سامانه خودنویس عنوان کرد: صراحتاً در سامانه خودنویس آمده که هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات ندارد.  آیا در آینده میزان پرونده‌های قضایی بیشتر نمی‌شود؟ چه کسانی باید صحت سنجی اطلاعات وارد شده را بررسی کنند که متاسفانه اجبارا به غیر رسمی شدن اسناد مالی دامن می‌زنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد