Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:27:55 GMT

تغییر ساعت رسمی کشور از روز سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۲۱۳

ساعت رسمی کشور از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ یک ساعت به عقب خواهد آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۳۰ شهریور) یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.

بر این اساس در ساعت رسمی کشور در تاریخ مذکور به ساعت ۲۳:۰۰ تغییر خواهد یافت. بنابه قانون تغییر ساعت رسمی ایران مصوب سال ۱۳۸۶، ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور ماه همان سال به حالت قبلی برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که علت انجام این کار به منظور استفاده بیشتر از روشنایی روز صورت می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای تغییر ساعت رسمی عقب اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای ساعت رسمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)

تقریباً هر خودروسازی که در بخش مدل‌های پرفورمنس بالا فعال است، معمولاً هرازگاهی اقدام به ارائهٔ مدل‌های خاصی می‌کند تا نقطهٔ اوج توانایی‌های مهندسی خود را نشان دهد.

به گزارش پدال، این‌ها وحشی‌ترین و قوی‌ترین نسخه از خودروهای خاص هستند که بشدت تیونینگ شده و نشان می‌دهند هنگام برداشتن افسارها چه اتفاقی خواهد افتاد. در مرسدس بنز طی ۲۰ سال گذشته این وظیفه بر عهدهٔ مدل‌های بلک سریز بوده است. این یک باشگاه VIP بسیار اختصاصی و تولید محدود است که تنها تعداد انگشت‌شماری از خودروهای مرسدس اجازهٔ پیوستن به آن را داشته‌اند.

ریشه‌های بلک سریز

در سال ۲۰۰۶ مرسدس با بخش AMG خود در یک دوراهی قرار گرفته بود. بازوی پرفورمنس مرسدس در آن زمان بیشتر روی افرایش قدرت هر مدلی از مرسدس که مناسب می‌دید تمرکز داشت.

بااین‌حال، تعداد اندکی از این خودروها می‌توانستند هندلینگی در حد خودروهایی مثل پورشه ۹۱۱ یا حتی شورلت کوروت را ارائه کنند اما زمانی که AMG کار روی ساخت خودروهای مسابقه‌ای کارخانه‌ای برای شرکت در رویدادی بنام «تجربهٔ نهایی آسیا» را آغاز کرد، شرایط متفاوت شد.

در این فرایند بسیاری از تجهیزات جانبی و رفاهی که در خودروهای جاده‌ای وجود داشت حذف می‌شد. نتیجهٔ نهایی، ساخت SLK55 Tracksport بود که به پایه‌ای برای اولین مدل بلک سریز تبدیل شد.

مرسدس بنز SLK55 AMG بلک سریز سال ۲۰۰۶

SLK55 بلک سریز ویژگی‌های پیست محور Tracksport را با قابلیت رانندگی روزانه و قوانین ایمنی مدرن ترکیب کرد. در این خودرو رول کیج و باک سوخت بزرگ‌تر که در صندوق‌عقب نسخهٔ مسابقه‌ای وجود داشت حذف شدند اما سقف ثابت فیبر کربنی، گلگیرهای بزرگ‌تر و رینگ‌های سبک‌وزن ۱۹ اینچی ترک‌اسپرت همچنان حفظ شده بودند.

خروجی پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 استاندارد SLK55 نیز به لطف سیستم سوپاپ پیشرفته‌تر و بهبود سیستم ورود هوا و اگزوز، به ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرد.

این ماشین با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و می‌توانست به حداکثر سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از SLK55 بلک سریز تنها ۱۲۰ دستگاه ساخته شد که هیچ‌کدام در آمریکا عرضه نشدند.

مرسدس بنز CLK63 AMG بلک سریز سال ۲۰۰۸

مدل بعدی بلک سریز بازهم بر پایه مسابقات شکل گرفت اما نه به روش قبلی زیرا این بار AMG از خودروی ایمنی فرمول یک الهام گرفت. نتیجه خلق CLK63 بلک سریز در سال ۲۰۰۸ بود که در ۷۰۰ دستگاه ساخته شد. این ماشین در ظاهر با گلگیرهای برجسته‌ای که به خودروهای مسابقه‌ای DTM مرسدس شباهت داشت، به‌خوبی ذات پیست محور خود را نشان می‌داد.

CLK63 بلک سریز از رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده، ترمزهای ۱۴ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب و سیستم تعلیق SLK بهره می‌برد و هرچند خبری از سقف فیبر کربنی نبود اما خریداران می‌توانستند این ماده را در تریم داخلی خودرو بینند. زیر کاپوت خودرو همان نیروگاه آتشین ۶.۲ لیتری CLK63 معمولی قرار داشت اما AMG دوباره این موتور را به باشگاه پرورش اندام فرستاد تا به منیفولد هوای دوگانه و سیستم اگزوز جدید مجهز شود.

به لطف این کار، قدرت موتور به ۵۰۰ اسب بخار رسید که در کنار گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک، بلک سریز را ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مرسدس بنز SL65 AMG بلک سریز سال ۲۰۰۸

بلک سریز با SL65 توانست واقعاً خود را مطرح کند زیرا در این ماشین، چیزی که زیر کاپوت قرار داشت به سطح کاملاً جدیدی ارتقاء پیدا کرد. در بلک سریز، موتور ۶ لیتری V12 نسخهٔ استاندارد SL65 به توربوشارژرهای جدید، اینترکولر بزرگ‌تر و سیستم اگزوز اختصاصی مجهز شد.

نتیجهٔ نهایی، اعداد وحشتناک ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور بود که فقط توسط گیربکس قدیمی‌تر پنج سرعته اتوماتیک قابل‌تحمل بودند. با این نیروی عظیم، بلک سریز در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست میافت.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ماشین اما فقط در پیشرانه خلاصه نمی‌شد و در بدنه هم تغییراتی ایجاد شد. مهم‌ترین تغییر، حذف سقف بازشو و جایگزینی با سقف ثابت بود که گلگیرهای عریض‌تر و اسپویلر عقب هم آن را همراهی می‌کردند. دیفرانسیل لغزش محدود و تعلیق قابل تنظیم هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های این بلک سریز بودند که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته شد.

مرسدس بنز C63 AMG بلک سریز سال ۲۰۱۲

بلک سریز در سال ۲۰۱۲ به C کلاس کوپه رسید و اکثر ویژگی‌هایی که برای طرفداران این سری آشنا بود مثل بدنهٔ عریض، رینگ‌های فورج‌کاری شده و سیستم تعلیق قابل تنظیم را به نمایش گذاشت. زیر کاپوت C63 بلک سریز همان پیشرانهٔ آشنای ۶.۲ لیتری V8 قرار داشت که ۵۱۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که توسط همان گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد.

البته در خانوادهٔ C63، نسخه‌ای غیر از بلک سریز با نام Development Package هم با ۳۰ اسب بخار قدرت کمتر وجود داشت که از بسیاری قطعات داخلی مشابه SLS استفاده می‌کرد. برای بلک سریز اما پکیج‌های پیست و آیرودینامیک هم قابل سفارش بود تا کمک کند خودرو ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. از C63 بلک سریز ۸۰۰ دستگاه ساخته شد.

مرسدس بنز SLS AMG بلک سریز سال ۲۰۱۴

SLS AMG به‌خودی‌خود پیش از ارائهٔ نسخهٔ بلک سریز، یک سوپراسپرت سریع و قدرتمند بود. به همین دلیل، AMG توسعهٔ نسخهٔ بلک سریز را با کاهش بیش از ۷۰ کیلوگرمی وزن از طریق جایگزینی قطعات مختلف با فیبر کربن آغاز کرد.

گام بعدی افزودن ۴۰ اسب بخار قدرت به خروجی موتور ۶.۲ لیتری V8 بود که قدرت نهایی را به ۶۳۰ اسب بخار در کنار ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور رساند. این موتور همچنین ردلاین بالاتری هم داشت. از سوی دیگر، سیستم تعلیق آن‌قدر سفت شده بود که فقط روی آسفالت پیست امکان استفاده داشت.

گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک نیز به‌سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کرد تا خودرو بتواند ظرف حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. از SLS AMG بلک سریز ۳۵۰ دستگاه ساخته شد.

مرسدس AMG GT بلک سریز سال ۲۰۲۱

AMG GT که جانشین SLS محسوب می‌شد، درهای گالوینگ را با نمونه‌های معمولی جایگزین و ظاهری ساده‌تر پیدا کرد. در این خودرو همچنین قدرت موتور هم از SLS کمتر بود اما نسخهٔ بلک سریز که در سال ۲۰۲۱ معرفی و در ۱۷۰۰ دستگاه ساخته شد، همه‌چیز را تغییر داد.

AMG GT بلک سریز در زمانی ساخته شد که رکورد پیست نوربرگ‌رینگ برای خودروسازان بسیار اهمیت داشت. به همین دلیل، بلک سریز جدید مرسدس روی شکستن این رکورد تمرکز داشت و موفق شد این کار را انجام دهد. اصلی‌ترین عامل این موفقیت، نسخه‌ای بسیار بازطراحی شده از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG GT با میل بادامک جدید، میل‌لنگ تخت و سیستم اگزوز اختصاصی بود.

این موتور با تولید ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، AMG GT را به قوی‌ترین بلک سریز تاریخ تبدیل کرد. AMG همچنین با استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، تا حد امکان وزن GT را کم کرد. به لطف این ویژگی‌ها، AMG GT بلک سریز در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست میافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تدارک شبکه‌های تلویزیونی در دهه کرامت
  • تاریخچه مدل‌های AMG بلک سریز، وحشی‌ترین خودروهای تاریخ مرسدس (+عکس)
  • اوقات شرعی فردا پنج شنبه، بیستم اردیبهشت
  • نامه رسمی پرسپولیس با اشاره به استقلال!
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت
  • سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید
  • خبر‌های رسانه نوزدهم اردیبهشت
  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد