Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:09:16 GMT

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه های مترو تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۲۹۲

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه های مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی و هنری در متروی تهران اجرا می‌شود. سید مجتبی تقوی‌نژاد در تشریح این برنامه‌ها افزود: به منظور ایجاد فضای بصری مناسب تمامی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو با کتیبه‌های فرهنگی "روایت عاشقی" شامل تصاویر رزمندگان اسلام و بخشی از وصیت‌نامه شهدای گرانقدر فضاسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین گذرگاه‌های فرهنگی مترو مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای نمایشگاه‌های عکس و پوستر "گنج و جنگ"، "صحیفه" و نیز"ایستاده در باد" با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس دعوت می‌کند.

مجتبی تقوی‌نژاد افزود: با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با حضور گروه‌های هنری نمایش محیطی راویان مقاومت با موضوع دفاع مقدس از ۳۱ شهریور الی ۶ مهر ماه در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود. معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به تولیدات سمعی و بصری و نیز فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های تولید شده در قالب موشن گرافی با عناوین "کجایند مردان بی‌ادعا"، "نقش زنان در دفاع مقدس"، "ما قوی هستیم " و "ارتش قهرمان" به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و همچنین ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در قالب پادکست رادیویی در کلیه ایستگاه‌های مترو تهران پخش می‌شود. در بخش فضای مجازی و از طریق صفحه معاونت فرهنگی مترو نیز محتوای روزانه به موضوع هفته دفاع مقدس در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در متروی تهران از ۳۱ شهریور الی ۶ مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 5308258

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس متروی تهران اربعین 1400 قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا بازگشایی مدارس ستاد مرکزی اربعین کیفیت هوای تهران عزت الله ضرغامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هفته دفاع مقدس مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای جذب اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در مجموعه دفاع مقدس سمنان با موضوعات مختلف برای تمام اقشار سنتی مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نشاط اجتماعی «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنجشنبه هر هفته در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بدون محدودیت سنی ویژه خواهران و برادران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در این مراسم ویژه حضور پیدا کنند.

مطهری با بیان اینکه تلاش داریم با برنامه‌هایی مانند ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی و… حال و هوای جبهه و مقر قائمیه فرزندان استان سمنان در دوران دفاع مقدس را بازسازی کنیم، گفت: این موضوع به یاد آوری رشادت‌های رزمندگان استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» با حال و هوای جبهه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مردم و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: از فردا هر هفته این برنامه جمعه‌ها دایر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این برنامه شامل سه بخش صبحگاه مختصر، ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی می‌باشد که شروع و پایان ورزش صبحگاهی، روش ورزش کردن و رجزهایی که خوانده می‌شود تمامی آن الهام گرفته از دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 6095191

دیگر خبرها

  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند