Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@05:22:31 GMT

راه و رسم سربازی امام زمان (عج)/ خار پای امام نباشیم!

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۳۰۴

راه و رسم سربازی امام زمان (عج)/ خار پای امام نباشیم!

‍‍‍‍‍‍

حجت الاسلام عالی می‌گوید برخی یاران امیرالمؤمنین علیه‌السلام کنارشان حضور داشتند، اما معرفت به امام نداشتند و بلکه بار ایشان بودند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عالی در سخنانی درباره لزوم معرفت به امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه و نصرت ایشان گفت: یکی از مقامات ارزنده‌ای که در قبال امام عصر عجل الله تعالی و فرجه می‌توان شمرد، دستیابی به مقام یاری و خدمت‌رسانی به آن حضرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یاری امام در واقع به معنای قرارگیری در راستای اهداف خداوند است، گفت: زیرا امام معصوم، اهداف الهی را در عالم پیاده می‌کند. در دعاها خیلی به این مورد تأکید کردند. در یکی از ادعیه تعقیبات نماز صبح می‌خوانیم «وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ اجْعَلْنِی مِنَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ»؛ یعنی خداوندا مرا جزو یاران، شیعیان و مدافعان او و از کسانی قرار بده که در رکاب ایشان به شهادت می‌رسد.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: اولین کار در قبال امام، معرفت است؛ در حدیثی داریم إعرِف إمامَک؛ یعنی به امام باید معرفت داشت. معرفت یا عقلی است و یا قلبی. معرفت عقلی یعنی اینکه بدانیم امام چه اهدافی دارد، برای چه باید بیاید، وظیفه ما در قبال ایشان چیست، از نبود او چه خسارتی می‌دهیم، حقوقی که در قبال ایشان باید داشته باشیم، چیست؟ برخی یاران امیرالمؤمنین علیه‌السلام کنارشان حضور داشتند، اما معرفت به امام نداشتند و بلکه بار ایشان بودند و به تعبیر حضرت خار پایشان بودند. حضرت می‌فرماید أُرِیدُ أَنْ أُدَاوِیَ بِكُمْ وَ أَنْتُمْ دَائِی من می‌خواهم شما را مداوا کنم، خود شما درد بی‌درمان من هستید؛ كَنَاقِشِ الشَّوْكَةِ بِالشَّوْكَةِ؛ مثل کسی که خواری را از دستش بخواهد با خواری دیگر خارج کند؛ یعنی درد مضاعف من هستید. اما در مقابل، مالک اشتر را داریم که وقتی به شهادت رسید،‌ حضرت به پهنای صورت اشک ریختند.

وی افزود: معرفت قلبی یعنی انسان امام خود را باور داشته باشد. صرف اطلاعات ذهنی خوب است، اما کافی نیست. این مسئله سبب ایثار، وفاداری و تسلیم می‌شود.

تکیه تسنیم| حائری‌زاده: حاصل تربیت دو طفلان مسلم یاری امام زمانشان بود2 دستاورد ظهور امام زمان (عج) در دعای عهد

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام زمان عج امام زمان عج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام

دریافت 21 MB

فیلم: لیلا کایی

کد خبر 6096211

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد