Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی شرکت گازپروم روسیه می گوید مصرف گاز چین نسبت به دیگر کشورهای آسیا پسفیک با روند سریع تری رشد می کند.

به گزارش «انرژی امروز» الکسی میلر در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفته است که بازار انرژی چین پویاترین بازار از نظر رشد است و «و نرخ رشد این بازار هر ساله ما را حیرت زده می کند و سال 2021 هم از این قاعده مستثنی نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می افزاید که مصرف گاز چین در نیمه اول سال جاری بیش از 15 درصد افزایش یافته است و میزان واردات آن هم 23 درصد رشد نشان می دهد. «این بدان معنی است که تا پایان سال 2021، پیش بینی ها از میزان مصرف گاز طبیعی در چین احتمالا به 360 میلیارد متر مکعب خواهد رسید و حجم واردات هم به 160 میلیارد متر مکعب».

میلر می گوید حجم واردات گاز چین تا سال 2035 به 300 میلیارد متر مکعب خواهد رسید و حجم مصرف گاز در آسیا پسفیک تا 2040 رشدی برابر با 1.5 تریلیون متر مکعب را تجربه خواهد کرد و 60 درصد از این حجم مصرف گاز وارداتی خواهد بود.

به گزارش اویل پرایس، شرکت دولتی پایپ چاینا (PipeChina) می گوید تا سال 2030 میزان مصرف گاز طبیعی چین به 526 میلیارد متر مکعب می رسد و در سال 2035 با اندکی کاهش سرعت به 650 میلیارد متر کعب خواهد رسید.

بر اساس پیش بینی های پایپ چاینا، در سال 2050 میران مصرف گاز طبیعی چین روندی نزولی یافته و به 550 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

برچسب هاآژانس خبرگزاری تلگرافی روسیه ایتارتاس (Itar Tass) افزایش واردات گاز انرژی امروز پایپ چاینا (PipeChina) چین مصرف گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افزایش واردات گاز انرژی امروز چین مصرف گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مصرف گاز گاز چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • سد کوثر پر شد
  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل