Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@22:53:16 GMT

سرانجام رتبه بندی معلمان چه شد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۷۵۴

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی به بودجه ۱۷۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و قابل اجرا نیست چرا که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: مهرداد ویس کرمی درباره سرانجام لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: مدت‌هاست لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و کمیسیون به این نتیجه رسید که حقوق معلمان برمبنای ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی این موضوع برای بررسی کارشناسی رفت، هیئت دولت اعلام کرد ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و مجلس نیز اعلام کرد ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی که کل بودجه آموزش و پرورش حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم ۱.۵ تا دو برابر کل بودجه آموزش و پرورش است!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آخرین جلسه کمیسیون، درباره رتبه‌بندی بحث و عنوان شد اگر اینگونه تصویب شود اصل ۷۵ می‌شود و، چون برای دولت بار مالی دارد، شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

ویس کرمی ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مجلس، دو ساعت بحث و تبادل نظر شد و نهایتاً پیشنهاد دیگر این بود که حقوق فرهنگیان ۱.۵ برابر و حدود ۵۰ درصد از حقوق سایر کارکنان دولت افزایش پیدا کند که این مورد موافقت قرار نگرفت.

وی بیان کرد: صحبت فرهنگیان این است که میزان رقم مورد محاسبه برای اجرای رتبه‌بندی، اغراق‌آمیز است و قرار شد مشخص شود این رقم بر چه اساسی مطرح شده و فرمول آن چگونه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد: بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس و از ۱۱ مهر به بعد، رتبه‌بندی طی رایزنی با دولت و مجلس، پیگیری و اگر پیشنهادات کارگشایی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

وی متذکر شد: اجرای رتبه‌بندی متناظر با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی قابل اجرا نیست از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه می‌گوید بند بودجه که بر اساس آن می‌خواهید اعتبار رتبه‌بندی را تامین کنید در سال گذشته ۲ درصد محقق شده است و ۲۰ دستگاه دیگر نیز از آن سهم داشتند بنابراین تصمیم بر آن شد تا عجله نشود، چون اگر طرح ناپخته تهیه و به شورای نگهبان ارسال شود اصل ۷۵ شده و کلا از دور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: رتبه‌بندی معلمان با چه بودجه‌ای انجام می‌شود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هزار میلیارد تومان رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی بهادری جهرمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت‌_ در مراسم تجلیل از مقام معلم در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: الگوی رشد و تعلیم در مملکت ما با کشورهای غربی تفاوت دارد زیرا الگوی غرب را در کودک کشی و حمله وحشیانه به درمانگاه‌ها، مدرسه و دانشگاه و چادرهای کمپ نشین‌ها در رفح و غزه می‌بینیم در حالی که الگوی توسعه و رشد در جمهوری اسلامی در اقتدار دفاعی غرورآفرین سرداران نظام می‌بینیم که از انسانیت دفاع می‌کنند و هر کدام به تنهایی یک معلم اخلاق هستند.

وی افزود: مملکت ما در آینده به سمتی خواهد رفت که معلمان مشخص می‌کنند چون الگوی رشد و توسعه در اقتصاد، فرهنگ، تاریخ، سیاست به دست معلمانی است که به میدان آمدند تا انسان بسازند بنابراین دولت سیزدهم یقین دارد که اولویت با آموزش و پرورش است و در این راستا بیشترین میزان سهمیه به تربیت معلم اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی مملکت ما پیش از پیروزی انقلاب نصف میانگین جهانی یعنی حدود ۳۷ درصد بوده است، افزود: اکنون نرخ باسوادی در مملکت ما به ۹۸ درصد رسیده است که از میانگین جهانی بالاتر رفته است بنابراین دشمنان دندان طمع تیز کرده‌اند تا از پتانسیل باسوادی ما برای منافع خود استفاده کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: امید می‌رود همان گونه که با دستان توانمند معلمان نرخ با سوادی در مملکت ما افزایش یافت، مسیر رشد طراحی و برنامه‌ریزی شود
تا در دنیای آینده که دنیای هوش مصنوعی است دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم اجرایی شد، افزود: دولت بیشترین مجوز استخدامی را برای آموزش و پرورش صادر کرده است.

سخنگوی دولت با اشاره به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان گفت: مقرر شده مکانی برای دانشگاه مشخص شود تا برای مهرماه سال جاری دانشگاه راه‌اندازی شود.

رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد

محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: علی رغم موانع اقتصادی رتبه بندی معلمان پس از یک دهه اجرایی شد.

وی از واریز سرانه معلمان خبر داد و گفت: مهمترین مشکل کمبود و چالش نیروی انسانی بود که سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور جذب شده است.

کد خبر 750178

دیگر خبرها

  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی