Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:57:57 GMT

کشف ۴۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۰۷۲

کشف ۴۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار ناصر فرشید پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران طی ۸ سال دفاع مقدس جان خود را که بهترین نعمت الهی است فدا کردند و امنیت را برای میهن ایران به ارمغان آوردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و حریم وطن، بیان داشت: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی از اولویت‌های نیروی انتظامی است و با حفظ روحیه جهادی و شهادت‌طلبی امیدواریم رهرو راستین شهدا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: با تلاش رزمندگان جان برکف فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر و بیش از ۲۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است.

فرشید با بیان اینکه سرقت‌های خرد در استان افزایش داشته است، افزود: در حوزه آگاهی‌بخشی به جامعه انتظار داریم همه دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها همت بیشتری کنند و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود تا شهروندان با حساسیت بیشتری از اموال خود مراقبت بیشتری کنند.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تصادفات در استان خراسان‌جنوبی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تأکید کرد و گفت: متأسفانه متوفیان و مجروحان حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسن‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت‌گذاری در لباس مقدس نیروی انتظامی به ما عنایت کرده و از تک تک رزمندگان پلیس که در جای جای خراسان‌جنوبی با نیت خیر به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی خراسان جنوبی مواد مخدر کشف مواد مخدر تریاک تصادف تصادفات جاده ای سرقت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود، متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه، غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه‌هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در سال گذشته در حدود ۱۲۰۰مورد حیوان گزیدگی جهت درمان و مراقبت به مرکز بهداشت بیرجند مراجعه کردند که از این موارد نزدیک به ۳۰۰ مورد مربوط به گزش سگ های ولگرد بوده است.                

وی اظهار کرد: خوشبختانه با واکسیناسیون و مراقبت بموقع هیچ مورد مثبت بیماری هاری در سال گذشته در جمعیت انسانی در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.                    

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: آموزش همگانی برای پیشگیری از گزش، جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، واکسیناسیون بموقع موارد حیوان گزیده، شستشوی زخم با آب و صابون، ضدعفونی زخم و.. که خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته، در سال های اخیر گزش توسط سگ های بلاصاحب کاهش پیدا کرده است ولی گزش‌ها توسط سگ‌های صاحبدار و گربه‌ها رو به افزایش بوده است و علیرغم این افزایش با اقدامات مراقبتی مطلوب مورد هاری مثبت انسانی ناشی از گزش گربه‌ها هم در شهرستان بیرجند بروز نکرده است.

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب و نگهداری اصولی در پناهگاه‌های استاندارد ایجاد شده توسط شهرداری بهترین راهکار در حال حاضر است.

وی بیان کرد: نگهداری سگ و سایر حیوانات در منزل، قلاده گذاری و واکسیناسیون سگ‌های گله و نگهبان،کمک گرفتن از آتش نشانی در هنگام ورود گربه‌های ولگرد به منزل مسکونی، رعایت احتیاط در هنگام انداختن زباله‌ها در سطل زباله برای پیشگیری از گزش توسط گربه‌های ولگرد، شستشوی فوری زخم‌های ناشی از گزش به مدت۱۵ دقیقه با آب و صابون، درصورت گزش مراجعه فوری به مرکز بهداشت یا بیمارستان در تمام ساعات برای تزریق واکسن هاری توصیه می‌شود.

عبدالرزاق نژاد ضمن توصیه به مردم و رستوران داران اظهار کرد: غذا دادن غیر اصولی و خارج از پناهگاه منجر به افزایش سگ‌های بلاصاحب در سطح جامعه می‌شود که متاسفانه یکی از مهمترین دلایل افزایش سگ های بلاصاحب در سطح جامعه ،غذارسانی به سگ‌ها در حاشیه شهر و روستاهای اطراف توسط افراد یا گروه هایی است که ناآگاهانه و از سر دلسوزی گاها مبادرت به این کار می‌کنند. 

رییس مرکز بهداشت خراسان جنوبی بیان کرد: هرگونه کمک به تغذیه سگ‌ها و ترحم در این زمینه می‌بایست بصورت اصولی و از کانال شهرداری و پناهگاه‌ها انجام شود.همچنین از زحمات همه مسئولین خصوصا فرمانداری،دادگستری، شهرداری، دامپزشکی و ...که در این زمینه همکاری و همیاری بسیار خوبی داشته‌اند تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی