Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:41:23 GMT

کشف و ضبط ۳۹ اصله چوب آلات جنگلی در یک کارگاه چوب بری

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۱۲۰

کشف و ضبط ۳۹ اصله چوب آلات جنگلی در یک کارگاه چوب بری

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی رشت، از کشف و ضبط ۳۹ اصله چوب آلات قاچاق و غیر مجاز از گونه های گردو و اوجا طی هماهنگی با مقام قضایی و همراهی پاسگاه انتظامی در یک کارگاه چوب بری شخصی، واقع در منطقه زیباکنار روستای فخرآباد شهرستان رشت خبر داد.

مهدی پورمیرزایی در گفت وگو با ایسنا، از کشف چوب آلات جنگلی قاچاق طی عملیات های مختلف در شهرستان رشت خبر داد و اظهار کرد: به دنبال گشت نامحسوس نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت، تعداد هفت اصله درخت جنگلی از نوع توسکا و گردو به صورت دپو شده در منطقه چوکام کشف و ضبط و به پارکینگ این اداره انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از توقیف خودروی پیکان وانت حامل چوب آلات جنگلی قاچاق به میزان یکی و نیم استر هیزم در شهرک صنعتی سفیدرود خبر داد و افزود: فرد متخلف به منظور گمراهی مامورین، اقدام به استتار چوب آلات نموده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت، چوب آلات توقیفی را از گونه توسکا دانست و تصریح کرد: این چوب آلات جهت تشکیل پرونده قضایی به همراه خودرو در بازداشت مامورین یگان حفاظت شهرستان است.

پورمیرزایی، در ادامه از کشف و ضبط ۳۹ اصله چوب آلات قاچاق و غیر مجاز از گونه های گردو و اوجا طی هماهنگی با مقام قضایی و همراهی پاسگاه انتظامی در یک کارگاه چوب بری شخصی، واقع در منطقه زیباکنار روستای فخرآباد شهرستان رشت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش مجموع چوب آلات کشف شده را حدود سه میلیون و ۴۸۰ هشتاد هزار تومان برآورد کردند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت و واحد خمام همچنین ۲۶ اصله چوب قاچاق معادل ۱.۴۸ مترمکعب را که در روستای بلسکه در اراضی ملی آبندان قطع و مخفی شده بود، کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی رشت، با اشاره به اینکه چوب های کشف شده از گونه های جنگلی توسکا بوده است، متذکر شد: ارزش ریالی چوب آلات مکشوفه حدود ۵۰ میلیون ریال توسط کارشناسان برآورد می شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی در کنار نیروهای حفاظتی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاچاق چوب اداره منابع طبیعی شهرستان رشت کشف و ضبط اصله چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت:محصولات فرعی جنگلی و مرتعی نیشابور به ویژه گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی نیازمند توجه، حفاظت بیشتر و بهره‌برداری اصولی هستند. در حالیکه محصولات جنگلی و مرتعی نیشابور رو به نابودی هستند.
حسین سهرابی افزود: بهره‌برداری و استحصال محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع از دیرباز مورد توجه بوده است. امروزه نیز این محصولات نقش مهمی در جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور‌های دارای اکوسیستم‌های جنگلی و مرتعی ایفا می‌کنند.
وی گفت: در کشور ما با توجه به تنوع شرایط اقلیمی گونه‌های مختلف محصولات از جنگل‌ها و مراتع قابل استحصال بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد خانوار‌های بهره‌مند از این منابع دارد.
سهرابی افزود: طی سال‌های گذشته نادیده گرفتن بهره‌برداری صحیح از جنگل‌ها و مراتع و محصولات فرعی حاصل از آن همراه با افزایش جمعیت و تقاضای بیشتر از یک سو و نیز بروز خشکسالی‌های متوالی از سوی دیگر سبب انحطاط و در معرض خطر جدی قرار گرفتن این سرمایه‌های باارزش ملی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: مهم‌ترین مسأله در بهره‌برداری این محصولات تناسب تولید و برداشت است که باید به نحوی صورت گیرد که آسیبی به رویشگاه‌ها وارد نشود و دوام بقای این گونه‌های مرتعی و جنگلی حفظ شود.
وی افزود: هرگونه بهره برداری و برداشت از محصولات فرعی مرتعی و جنگلی تنها با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: بهره‌برداری از محصولات مرتعی نیشابور از جمله آنغوزه شیرین، باریجه، کلپوره، کنگر، ریواس، موسیر، آویشن (کاکوتی)، چای چوپان، سریش، بومادران، زیره سیاه، وشاء- کتیرا، همچنین انواع میوه و گل درختان جنگلی بادام جنگلی (کوهی)، پسته جنگلی، بنه، میوه زرشک وحشی، سماق، زالزالک و میوه نسترن وحشی به طورکلی ممنوع و غیر قانونی است.

دیگر خبرها

  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل