Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: تراکم کلاس‌ها و تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری، از چالش‌های مهم آموزش و پرورش است.

محمدحسین یکه خانی، امروز یکشنبه 28 شهریور در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیران شهرستان‌ها و مناطق استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی و جنسیت آقا بسیار با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم؛ با توجه به پذیرفته شدن بیشتر بانوان طی سال‌های گذشته در دانشگاه فرهنگیان حال استان به ویژه بیرجند با کمبود نیروی انسانی آقا مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی به چالش‌های حوزه آموزش و پرورش در استان اشاره و اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در خراسان‌ جنوبی مهم‌ترین چالش در حوزه آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه برای شهرستان‌های استان سرباز معلم نیز در نظر گرفته شود، بیان کرد: کمبود سرانه آموزشی در استان از دیگر چالش‌های حوزه آموزش و پرورش است؛ در حالی که سرانه هر دانش‌آموز در خراسان جنوبی 4.2 مترمربع است.

یکه خانی با بیان اینکه اغلب مدارس مرکز استان دو شیفت است، گفت: تراکم کلاس‌ها در استان و بیرجند بالای 35 نفر است و از طرفی فرسوده بودن وسایل نقلیه در تمام مراکز آموزش و پرورش شهرستان‌ها از دیگر مشکلاتی است که نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی اظهار کرد: امسال هشت مدرسه به مدارس دو شیفت استان افزوده شده و نبود و کمبود نیروی سرایدار و خدمتگزار از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی است چراکه اغلب نیروهای سرایدار بازنشسته شدند و نیروی جدید به جای آنها جایگزین نشده است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند خواستار افزایش سهمیه استخدام برای آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان و نیروی خرید خدمات شد و تصریح کرد: چالش دیگری که آموزش و پرورش استان با آن مواجه است بی انگیزگی کارکنان بخش اداری است.

یکه خانی با بیان اینکه بیش از 50 درصد نیروهای اداری به فکر جابجایی و انتقال هستند، خاطرنشان کرد: تفاوت حقوق بین بخش آموزش و اداری، از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش است.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه مشکل دسترسی به سامانه سدا از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است، یادآور شد: اعتبار ویژه برای خرید امکانات و تجهیزات فضای مجازی از جمله تبلت لازم است در شهرستان تعلق گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش منطقه خراسان جنوبی بیرجند معلمان دانش آموزان آموزش و پرورش بیرجند کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم