Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:56:53 GMT

هشتم مهر ماه به عنوان روز فرهنگی نظرآباد به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۴۳۵

هشتم مهر ماه به عنوان روز فرهنگی نظرآباد به تصویب رسید

 فریدون محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان  داشت: تعیین هشتم مهر ماه روز ثبت محوطه باستانی ازبکی در فهرست آثار ملی به عنوان روز فرهنگی نظرآباد از مهم‌ترین مصوبات اخیر این نشست بود که به اتفاق آرا و با نظر مساعد امام جمعه شهرستان نظرآباد، فرماندار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی به تصویب رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار داشت: طرح اولیه نامگذاری هشتم مهر ماه که مصادف با سالروز ثبت محوطه ازبکی در فهرست آثار ملی است به عنوان روز فرهنگی نظرآباد با در نظر گفتن رویکردهای متفاوت از طرف تمامی اعضا و نهادهای مربوطه از جمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه افزود: این تصمیم با در نظر گرفتن جامعیت، فراگیر بودن، قدمت ۹ هزار ساله تاریخی و نیز تعیین محوطه ازبکی به عنوان نماد فرهنگی شهرستان گرفته شده و حائز اهمیت و منشأ اثرات بسیاری خواهد بود.
محمدی با اشاره به این‌که شهرستان نظرآباد در غرب استان البرز جاذبه‌های ارزشمند تاریخی و طبیعی زیادی از قبیل تالاب صالحیه و تپه ازبکی را در خود جای داده، عنوان کرد: «در طول سال نظرآباد مقصد گردشگران و مسافرانی است که با هدف بازدید از آثار و ابنیه تاریخی به آن سفر می‌کنند.
محوطه باستانی ازبکی سال ۱۳۵۲ به شماره ۹۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری کرج نظرآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرج نظرآباد گردشگری کرج نظرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان