Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:33:26 GMT

«چاله جهنم»؛ گزارشی از بدترین زندان نیویورک

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۲۵۷۶

«چاله جهنم»؛ گزارشی از بدترین زندان نیویورک

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از فرانس۲۴ نوشت: زندان ریکرز آیلند به دلیل نگهداری از مجموعه‌ای از خطرناک‌ترین جانیان، خلافکاران و همچنین کلاهبرداران در جهان معروف است. دومینیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین المللی پول، هاروی واینستین تهیه کننده متجاوز سینمای هالیوود، توپاک شکور خواننده رپ و بسیاری دیگر از افراد مشهور در این زندان به سزای اعمال خود رسیدند؛ اما دستکم در دو سال گذشته و به دلیل شیوع کرونا، زندانبانان این زندان بسیار کم شده و امکانات آن نیز کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع باعث شده تا خشونت بیشتری در زندان بوجود آید که جان زندانیان و زندانبانان را توامان تهدید می‌کند.

به تازگی برخی مقامات آمریکایی از زندان ریکرز آیلند بازدید کرده و عمق فاجعه را از نزدیک دیده‌اند. کسانی که در ریکرز آیلند زندانی بوده‌اند به حق آن را غرب وحشی وحشی و همچنین چاله جهنم می‌نامند. این زندان در سال ۱۹۳۲ تاسیس شده و بنا به شهادت زندانیان سابق، هر روز بیشتر از روز گذشته از کنترل خارج می‌شود. وضعیت بهداشتی روز به روز بدتر شده و تعداد خودکشی‌ها هم بالاتر می‌رود.

بنا به آمارهای رسمی از آغاز سال جاری میلادی ۹ نفر در ریکرز آیلند مرده‌اند که ۵ مورد آن خودکشی بوده است. توییت یک خبرنگار از وضعیت زندان نشان می‌دهد که کرم، موش و مدفوع زندانیان همه جا دیده می‌شود. با اینکه تعداد زندانیان این زندان از ۲۰ هزار نفر در دهه ۹۰ میلادی به شش هزار نفر رسیده، اما ۲۷۰۰ نفر از گارد امنیتی زندان هم کاسته شده است. بیشتر زندانیان در ریکرز آیلند کسانی هستند که منتظر دادگاهند و علی‌الاصول نباید مدت زیادی در زندان بمانند. مقامات نیویورک، گروه‌های حقوق بشری و مدنی در مورد وضعیت فاجعه‌بار این زندان هشدار می‌دهند و از یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع خبر می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای جانی زندانیان خطرناک اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت حسن میرکاظمی سازمان همکاری شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد

شبکه بلومبرگ در گزارشی از قطع همه روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو مقام آگاه دولت ترکیه که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیش‌تر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

کد خبر 750193

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم
  • بازسازی غزه چند سال طول می‌کشد؟ + ویدئو
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!
  • تل آویو، گرفتار در تنگنای راهبردی بی‌ثمر بودن حمله به رفح
  • ویدیو/ عمیق‌ترین چاله آبی جهان در مکزیک پیدا شد