Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا می‎گوید نگران است که نشست مجمع عمومی به عاملی برای افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور تبدیل شود.

خبرگزاری میزان – هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا به طور غیر رسمی آغاز به کار کرده و طی روز‌های آینده مقام‎های ده‌ها کشور جهان برای حضور در این نشست، به مقر سازمان ملل در نیویورک می‎روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «سی بی اس»، در گزارشی نوشت «دولت آمریکا نگران است که نشست پیش روی مجمع عمومی سازمان ملل به عاملی برای اوج گیری شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.»

پایگاه «آکسیوس» نیز در این باره گزارش داد «سران جهان در شهر نیویورک گرد هم می‌آیند بدون اینکه الزاما متعهد به ارائه تاییدیه واکسیناسیون برای انجام هرگونه فعالیت در داخل آمریکا باشند.»

بیش از ۱۰۰ رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقام‎های دولتی از سراسر جهان در مجمع عمومی سازمان ملل به طور حضوری سخنرانی خواهند کرد و این در حالی است که نشست سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

«عبدالله شهید»، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می‌گوید که درباره واکسیناسیون از یک سیستم بر پایه اعتماد و بدون نظارت پیروی می‌کند.

بیشتر بخوانید: کرملین: پوتین تصمیم ندارد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند تدابیر کرونایی آمریکا پیش از نشست سازمان ملل

با این وجود و به عنوان مثال «ژائیر بولسونارو»، رئیس جمهور برزیل، ضمن بیان این مطلب که واکسن کرونا دریافت نکرده، از تصمیم خود برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده که این امر به نوعی نقض الزامات شهر نیویورک در زمینه تزریق واکسن کرونا به شمار می‌رود.

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، می‌گوید «ما نگران هستیم که نشست سازمان ملل، رویدادی با شیوع ویروس کرونا باشد و ضرورت دارد تا اطمینان حاصل کنیم این نشست موجب شیوع ویروس کرونا نمی‌شود.»

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۴۲ میلیون و ۸۶۶ هزار نفر رسیده و بیش از ۶۹۱ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل مجمع عمومی سازمان ملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا تحولات بین الملل مجمع عمومی سازمان ملل کرونا مجمع عمومی سازمان ملل شیوع ویروس کرونا نشست مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری