Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@00:09:04 GMT

ادعای وزیر صنعت در مورد کاهش قیمت سیمان

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۱۳۱

ادعای وزیر صنعت در مورد کاهش قیمت سیمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته کاهش یافت به گونه‌ای که قیمت سیمان پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید و قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین در جلسه ویدئوکنفرانسی با رؤسای سازمان‌های صمت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با صنعت سیمان، گفت: تمامی فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرضه سیمان در بورس رصد و پایش می‌شود

وی با بیان اینکه موضوع سیمان در قالب یک برنامه سه ماهه بصورت مداوم رصد و پایش می‌شود، اضافه کرد: قیمت سیمان در بورس با اجرای این برنامه متعادل شد و قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته باز هم کمتر شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قیمت سیمان به صورت پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید و قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شد.

استان‌ها برای کاهش قیمت سیمان پای کار بیایند

فاطمی امین با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم، تصریح کرد: استان‌ها باید بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه واقع گردد.

وی با بیان اینکه عرضه سیمان در بورس تجربه خوبی بوده است، گفت: کار‌ها باید با جدیت هر چه بیشتر دنبال شود و انتظار دارم تمامی پروژه‌ها از جمله ۱۹ پروژه نظام توزیع و پوشش کالا در سامانه با قدرت ادامه یابد (باشگاه خبرنگاران جوان).

پشت پرده کاهش قیمت سیمان

در حالی در روز‌های اخیر مقام‌های مسئول از کاهش قیمت سیمان خبر می‌دهند که یک کارشناس صنعت سیمان می‌گوید علت ارزانی سیمان این است که کارخانه‌ها از ذخایر استراتژیک خود استفاده کردند. یعنی تمام سیمان‌هایی که در انبار کارخانه‌ها موجود بود راهی بازار شده است.

نادر غفاری، کارشناس صنعت سیمان، از کاهش قیمت یکباره سیمان پرده برداشته و می‌گوید: به کمک دولت آمدیم و ذخایر استراتژیک کارخانه‌های سیمان را راهی بازار کردیم تا مبادا بازار دچار تنش قیمتی شود و سیمان ارزان شود.

وی به مردم وعده داد که قیمت سیمان در دو هفته اول مهر ماه به کیسه‌ای ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان می‌رسد. البته او بیان کرد: این قیمت در شرایطی محقق می‌شود که دولت هم به کمک تولیدکنندگان بیاید و برق کارخانه‌ها را وصل کند.

چه کسانی سیمان دولتی می‌خرند؟

اما سیمان ۲۵ هزار تومانی به دست چه کسانی می‌رسد؟ غفاری پاسخ داد: البته مصرف‌کنندگان سیمان دو نوع هستند. نوع اول انبوه‌سازان و نوع دوم پیمانکاران که این افراد هر پاکت سیمان را با قیمت ۲۵ هزار تومان می‌خرند. اما مردم عادی که باید سیمان را از واحد‌های صنفی تهیه کنند به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل، سیمان را گرانتر می‌خرند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازار سیمان رضا فاطمی امین دولت سیزدهم کاهش قیمت سیمان ۲۵ هزار تومان قیمت سیمان کارخانه ها صنعت سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۳ (دو هزار و سیصد و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۱۲،۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و دوازده هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۳۶ درصدی داشته است.

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۱.۲۱ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۴،۸۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۴۳۷ (چهل و چهار هزار و چهارصد و سی و هفت) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۸۴۴ (چهل و هفت هزار و هشتصد و چهل و چهار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۱.۰۸ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با کاهش ۱.۸۱ درصدی، از ۷۸،۴۹۰ (هفتاد و هشت هزار و چهارصد و نود) تومان به ۷۷،۱۰۰ (هفتاد و هفت هزار و یکصد) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات مبادله‌ای

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۲۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۲،۱۰۰ (دوازده هزار و یکصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۰.۷۸ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با کاهش ۳ درصدی، از ۴۶،۳۰۱ (چهل و شش هزار و سیصد و یک) تومان به ۴۴،۹۵۰ (چهل و چهار هزار و نهصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۰.۳۶ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۴۰،۶۰۰ (چهل هزار و ششصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۷ (چهل و هفت) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۳۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، کاهش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

همچنین ربع سکه با کاهش ۱.۹۷ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۵،۲۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی امروز

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان معامله شد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!