Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@18:53:31 GMT

تعرفه برق مترو چگونه محاسبه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۱۷۸

معاون توزیع و هماهنگی توانیر گفت: تعرفه برق مترو بر اساس تعرفه عمومی محاسبه می‌شود.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: غلامعلی رخشانی مهر معاون توزیع و هماهنگی توانیر با اشاره به تعرفه برق بخش حمل و نقل عمومی گفت: تعرفه برق مترو بر اساس تعرفه عمومی محاسبه می‌شود که چیزی بالغ بر ۶ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در سال گذشته ۷۴.۵ درصد از برق عرضه شده توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب یک میلیون و ۵۹۹ هزار کیلووات ساعت به حوزه صنعت تعلق دارد.

رخشانی مهر بیان کرد: تا انتهای سال ۱۳۹۹ شرکت برق منطقه‌ای اقدام به فروش ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق به مشترکان صنعت و معدن، کشاورزی، بخش عمومی و سایر مصارف کرده است.

معاون توزیع و هماهنگی توانیر اضافه کرد: از سوی دیگر ۲۱.۴ درصد از برق فروش رفته توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب ۴۶۰ میلیون کیلووات ساعت متعلق به بخشی است که تحت عنوان کشاورزی معرفی شده، اما به شرکت‌های راه‌آهن و مترو عرضه شده است.

رخشانی مهر با اشاره به انتشار شایعاتی در خصوص محدودیت در تامین برق مترو گفت: با توجه به اینکه خطوط متروی تهران از طریق پست‌های برق اختصاصی تغذیه می‌شوند، امکان اختلال حرکت مترو‌ها به دلیل قطع برق وجود ندارد.

او ادامه داد: اساسا ما برای بخش‌های خدمت رسان محدودیت برقی ایجاد نمی‌کنیم، قطعا اگر قطع برق اعمال شود، برای صنایع دیگر است.

معاون توزیع و هماهنگی توانیر تصریح کرد: به طور کلی مصرف برق مترو آن چنان قابل توجه مانند صنایع دیگر نیست و اگر محدودیتی هم اعمال شده حتما باید به ما گزارش کنند تا ما در اسرع وقت به آن رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید: وضعیت ترافیک صبحگاهی معابر پایتخت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: برق مترو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برق مترو معاون توزیع و هماهنگی توانیر تعرفه برق برق مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند