Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:45:18 GMT

بازار با رنگ قرمز به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۵۰۵

بازار با رنگ قرمز به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ شاخص کل بورس تهران، امروز بیست و هشتم شهریور ماه در ابتدای معاملات با اُفت هزار و ۷۶۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی قرار گرفت.

در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با اُفت ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مشکلات به روز رسانی پرتفوی خود را به ما بگویید

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «کیمیاتک» و «سپید» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۸ هزار و ۹۳۸ واحد، روی پله ۴۳۱ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان رسید.

اُفت ۳۲۱ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با اُفت ۳۲۱ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد 2 میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان رسید.

 

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فارس، فولاد و فملی به ترتیب با 2928.28، 1968.7 و 1941.07 واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند. فسبزوار، دسبحا و البرز، با 158.27، 70.17و 64.61 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، بپاس و هرمز به ترتیب با 55.42، 37.55 و 36.87 واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند. فجهان، اتکای و صبا با 22.66، 4.12 و 3.59 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ4  میلیارد و 878 میلیون تومان به خود اختصاص داد. فلزات اساسی، شیمیایی و فراورده نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های خلنت، بکاب و خموتور بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های اپال، کدما و وکار بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های فجهان، اتکای و شتوکا بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های عمینو ، حسیر و کتوکا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس  

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فسبزوار، کیمیا تک و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های برکت، ددامح و کماسه در بورس تهران داشتند.

 

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فجهان، اعتماد و توسن و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های  مدیریت، اعتماد و حسیر در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

ماد‌های پالایش، کمند و امین یکم بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خساپا خودرو  و سکرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های دی، کرمان و مدیریت بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۲۱۴، اراد 314 و اراد ۵۴۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص کل بازار سرمایه جای گذاشتند واحدی قرار گرفت بیشترین افزایش بیشترین تاثیر بورس تهران تجربه کردند کاهش قیمت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود