Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی از تشکیل کمیته‌ای برای سرعت بخشیدن و نهادینه کردن توانمندسازی جمعیت تحت پوشش سازمان که دانش‌آموز هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید رضازاده در خصوص توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی، بیان کرد: با دستور ریاست سازمان برای سرعت بخشیدن و نهادینه کردن توانمندسازی جمعیت تحت پوشش سازمان که دانش‌آموز هستند کمیته‌ای از معاونت‌های تخصصی سازمان، حوزه پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی با محوریت مرکز فناوری اطلاعات (به دلیل ارتباط موضوعی در حوزه آموزش و مباحث مربوط به فناوری) تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی مدتی که این کمیته کار خود را انجام داد، به شیوه‌نامه‌ای رسیدیم. براساس قانون ما وظایفی در مقابل دانش‌آموزانی که تحت پوشش هستند داریم. با هدف اینکه بتوانیم شفافیت و وحدت رویه‌ در ارائه خدمات حمایتی که به دانش‌آموزان می‌دهیم، ایجاد کنیم، سامانه‌ای برای اینکه مدیریت واحد برای اطلاعات دانش‌آموزی و اقدامات داشته باشیم و فرآیندهای تحصیلی دانش‌آموزان را بتوانیم تسهیل کنیم و ترک تحصیل و افت تحصیل را کاهش دهیم و همه افراد تحت پوشش بتوانند از امکانات به صورت عادلانه استفاده کنند و در نهایت از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی در این دانش‌آموزان بکاهیم، این شیوه‌نامه تهیه شد.

به گفته رضازاده، افرادی که تحت پوشش این شیوه‌نامه محسوب می‌شوند دو دسته هستند؛ افرادی که به سبب ارتباط با خانواده‌شان عضو سازمان بهزیستی می‌شوند؛ (مانند دانش‌آموزانی که فرزند فرد معلول هستند)، یا خودشان به طور مستقیم عضو خانواده بهزیستی هستند، (مثل دانش‌آموزان مقیم مراکز، دانش‌آموزان امدادبگیر یا دانش‌آموز معلول تحت پوشش) این دو دسته در شیوه‌نامه محسوب شدند و اقدامات برای آنها انجام خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی با بیان اینکه کلیه دانش‌آموزان دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و مدارس بزرگسالان تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: برنامه‌ریزی شده (البته به اندازه‌ای که بتوانیم بودجه آن را فراهم کنیم) تا به دانش‌آموزان کمک هزینه‌های تشویقی یا تحصیلی پرداخت شود. تجهیزات آموزشی مثل سال‌های قبل که توانستیم بخشی از آنها را با کمک بنیادها و خیریه‌ها تامین کنیم را در این زمینه نیز کمک کنیم.

وی مشاوره‌های مختلف را یکی از این خدمات عنوان کرد و افزود: آموزش و خدمات مشاوره‌ای، آموزش‌هایی که با ارتقاء سلامت روان ارتباط دارد، مثل آموزش‌های مهارت‌های زندگی، آموزش‌های لازم برای دوران بلوغ یا مشاوره‌های تحصیلی و مشاوره به خانواده‌ها برای فرزندپروری را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم. همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است.

رضازاده با بیان اینکه شناسایی این دانش‌آموزان از طریق مراکز مثبت زندگی انجام خواهد شد، گفت: مدارک اخذ خواهد شد و در سامانه طراحی شده بارگذاری می‌شود. ما بانک اطلاعاتی خواهیم داشت و بر اساس آن خدمات را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی دانش آموزان شیوه نامه تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد