Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@23:09:10 GMT

VAR اجاره‌ای در ورزشگاه آزادی!

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۶۷۵

VAR اجاره‌ای در ورزشگاه آزادی!

شرکت تجهیزات فناوری وابسته به فیفا حاضر به ارسال ابزار خود به تهران برای استفاده از کمک داور ویدئویی نشد.

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون فوتبال ایران پس از الزام فیفا مبنی بر استفاده از داور ویدئویی برای ادامه میزبانی تیم ملی ایران در مرحله انتخابی نهایی جام جهانی قطر خواستار همکاری با شرکت «هایتای» شد تا بتواند تجهیزات مورد تأیید را به تهران بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال از اوایل مردادماه مکاتبات خود با این شرکت را که با فیفا قرارداد رسمی برای توسعه استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی منعقد کرده است آغاز کرد. این شرکت ابتدا نسبت به واگذاری این دستگاه‌ها و دوربین‌های تلویزیونی مرتبط با آن اعلام آمادگی کرد اما با جدی شدن موضوع از سوی فدراسیون، نسبت به ادامه مذاکرات امتناع کرد.

شرکت وابسته به فدراسیون جهانی فوتبال دلیل عدم تمایل برای ارائه خدمات به کشور ایران را تحریم‌های مالی و بانکی عنوان کرد تا شهاب‌الدین عزیزی خادم و حسن کامرانی فر سراغ گزینه دوم بروند.

کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون پس از دریافت مجوز از رئیس فدراسیون مکاتباتی را با یک شرکت آسیایی و یک شرکت اروپایی آغاز کرد تا آنها سیستم استفاده از داور ویدئویی را در ورزشگاه آزادی مجهز کنند.

کامرانی فر به توافق قطعی با یکی از این شرکت‌ها رسیده تا تکنولوژی استفاده از VAR را برای مدت چهار روز در ورزشگاه آزادی مستقر کند تا در دیدار تیم ملی ایران با کره جنوبی از آن استفاده شود.

توافق فدراسیون فوتبال با این شرکت در حال نهایی شدن است اما عزیزی خادم همچنان در تلاش است تا با مذاکره با شرکتی اروپایی بتواند این تجهیزات استیجاری را برای مدت بیشتری در تهران نگه دارد.

بنابراین مشکل استفاده از داور ویدئویی با وجود کارشکنی شرکت وابسته به فیفا به طور قطع حل شده است و این تکنولوژی در جریان بازی با کره جنوبی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ مهرماه میهمان امارات خواهد بود و سپس در تاریخ ۲۰ مهرماه در تهران از کره جنوبی پذیرایی می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمک داور ویدیویی ورزشگاه آزادی فدراسیون فوتبال داور ویدئویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور

برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران یک هفته به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیات فوتبال استان تهران، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد.

پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر گردید در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان تهران تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

لذا به اطلاع عموم می رساند که کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به دور از هیاهو و در فضایی کاملا آرام به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر نماید.

دیگر خبرها

  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم