Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@18:07:37 GMT

مناسب سازی ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو در تهران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۷۲۹

مناسب سازی ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو در تهران

شهردار تهران درباره مناسب سازی معابر تهران گفت: در تهران ۱۲هزار کیلومتر پیاده رو باید مناسب سازی شود، این در حالی است که هشت هزار کیلومتر معابر تهران پیاده رو ندارد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه تقدیر از مدال‌آوران پارالمپیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که قهرمانان کشورمان درد دل‌هایی داشتند، شهردار تهران چقدر می‌تواند پاسخگوی این درد دل‌ها باشد؟ اظهار کرد: ما با همه وجود در خدمت عزیزان قهرمان هستیم و افتخار می‌کنیم که به گرامی داشت غیرت، بزرگی و عظمت آنها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دغدغه‌ها و خواسته‌های این عزیزان فراتر از موضوعات شخصی خودشان بود. مناسب سازی شهر، ایجاد زمینه تلاش و فعالیت معلولان و جانبازان و ایجاد تسهیلات برای آنها و… موضوعاتی بود که توسط عزیزان ورزشکار مطرح شد که امیدواریم با تمام وجود نوکری آنها را بکنیم و آنچه در شأن این بزرگواران هست را فراهم کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که چه قولی برای مناسب سازی شهر برای تردد آسان‌تر معلولان می‌دهید؟ تصریح کرد: ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو داریم که باید مناسب سازی شود؛ هشت هزار کیلومتر معابری در تهران داریم که پیاده رو ندارد و بالطبع باید توجه مضاعفی نسبت به این هشت هزار کیلومتر صورت گیرد. این موضوع جز کلان پروژه‌هایی است که در شهر دنبال خواهیم کرد و امیدواریم ثمره آن را شهروندان ببینند.

وی افزود: رویکرد جدیدی در شهرداری تهران حاکم است و یکی از ویژگی‌های این رویکرد میدان داری مردم در عرصه‌های شهر بر مدار نخبگان است.

زاکانی خاطرنشان کرد: چون موضوع ورزش یکی از وجوه بارز ایجاد نشاط، تندرستی و زمینه ورزش قهرمانی و اعتلای ایران اسلامی است به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌کنیم که در محلات ظرفیت‌هایی را مهیا کنیم که بر محور نخبگان و اسطوره‌های ورزشی باشد و بتوانیم شبکه جدیدی را در شهر ایجاد کنیم که در این مدار هم اصالت و اصلیت با مردم است و هم نخبگان محور این تغییر و تحول خواهند بود و کار به دست آنها ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران گفت: هر وعده‌ای بخواهیم بدهیم یک قطره از دریای کاری که نیاز هست صورت بگیرد را می‌توانیم به لطف خدا انجام بدهیم. اما وقتی ملت به میدان بیایند، کارهای زیادی انجام می‌دهند و وقتی بر مدار اندیشه و فکر، نخبگی و پیشتازی قهرمانان باشد جهت و مسیر آن مایه افتخار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 523208

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهرداري تهران کلانشهر تهران شهردار تهران پیاده رو مناسب سازی معابر مناسب سازی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار کیلومتر شهردار تهران مناسب سازی پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود

شهردار منطقه ۱۷ گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیر زمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا سیفی؛ شهردار منطقه 17 با اشاره به اولین برنامه از سلسله بازدیدهای رئیس جمهور و برخی از وزرای دولت از محلات شهر تهران و پیگیری مشکلات مردم این مناطق اظهار کرد: در منطقه 17، وزرای راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد حضور پیدا کردند تا مهم‌ترین موضوعات و مسائل منطقه بررسی شود.

سیفی با بیان اینکه قرار شد تا بعد از بررسی موارد، مصوب شود تا در اسرع وقت موضوعات مطرح شده حل شوند تا شاهد کاهش مشکلات اصلی مناطق جنوبی تهران و نزدیک‌تر شدن به عدالت در شهر تهران باشیم، گفت: یکی از مشکلات مناطق جنوبی به خصوص منطقه 17 که در این جلسه مطرح شد، موضوع کمبود سرانه‌های آموزشی بود؛ در این خصوص 2 پیشنهاد مطرح شد، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی ارائه داد و قرار شد نسبت به افزایش سرانه‌های آموزشی، دولت و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند. وزیر آموزش و پرورش موضوع تاسیس و افتتاح 5 مدرسه را در این جلسه مطرح کرد که طبق آن 3 مدرسه در منطقه 17 و 2 مدرسه در منطقه 18 تاسیس خواهد شد. در کنار پیشنهاد فوق، شهردار تهران هم قول مساعدت لازم را در این باره داد تا درنهایت سرانه آموزشی این محدوده ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم منطقه 17، کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی است؛ وزیر بهداشت پس از بازدیدی که از بیمارستان ضیائیان داشت، گزارشی در جلسه ارائه کرد و قرار شد تا در مورد توسعه این بیمارستان با همکاری شهرداری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه که جزو مطالبات مردم این منطقه است، تصریح کرد: تیرهای چراغ برق معارض و فرسوده از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد موضوع فوق در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد تا تیرهای چراغ برق فرسوده و معارض جمع آوری شود.

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

سیفی به یکی دیگر از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مطالبات مردم مناطق 17و 18 اشاره کرد و گفت: موضوع خط راه آهن تهران ـ اهواز جزو مباحث مهم این مناطق است و مردم خواستار آن هستند که این خط همچون خط راه آهن تهران ـ تبریز یا به زیرزمین یا در صورت امکان به خارج از این دو منطقه منتقل شود.

وی افزود: رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد شهرداری و وزارت نیرو در اسرع وقت بررسی‌های لازم را انجام دهند و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن هم همکاری لازم را داشته باشند تا خط راه آهن تهران ـ اهواز که حدود 7 کیلومتر بوده و از وسط بافت شهری عبور می‌کند؛ یا جمع‌آوری شده یا به زیرزمین منتقل شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: بنا بر تاکید رئیس جمهور مقرر شد بسته‌های تشویقی آماده شود که هم مالکان بافت‌های فرسوده و هم سازندگان، برای نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • شمش خم کن چیست؟
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان