Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@03:18:24 GMT

هزینه انسانی جنگ ۲۰ ساله افغانستان چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۳۸۴۰

جنگ ۲۰ ساله در افغانستان علاوه بر اینکه جان هزاران نفر را گرفت، زیرساخت‌های این کشور را نابود کرد.

خبرگزاری میزان - حملات ۱۱ سپتامبر که نظامیان آمریکایی و ناتو را به افغانستان انتقال داد و جنگ ۲۰ ساله‌ای را در افغانستان آغاز کرد، جان هزاران نظامی خارجی، نیرو‌های افغانستانی،  طالبان و غیرنظامیان را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «طلوع نیوز»، بر اساس گزارش «آسوشیتد پرس»، بیش از ۱۵۰ هزار نفر از جمله نیرو‌های خارجی، نیرو‌های امنیتی افغانستان، نیرو‌های طالبان و غیرنظامیان در جنگ ۲۰ ساله در افغانستان کشته شدند.

این گزارش نشان می‌دهد که ۳ هزار و ۵۹۲ نظامی خارجی، از جمله ۲ هزار و ۴۴۴ نظامی آمریکایی و هزار و ۱۴۴ نظامی ناتو در ۲۰ سال گذشته کشته شدند؛ همچنین ۳ هزار و ۸۴۶ پیمانکار آمریکایی کشته شدند.

این گزارش همچنین می‌گوید که ۶۶ هزار سرباز افغانستانی، ۱۵ هزار و ۱۹۱ عضو طالبان و ۴۷ هزار و ۲۴۵ غیرنظامی در جریان جنگ در این کشور کشته شدند.

علاوه بر این، ۴۴۴ امدادگر و ۷۲ روزنامه نگار نیز در میان کشته شدگان هستند.

خبرنگاران بدون مرز به «طلوع نیوز»، گفتند که نزدیک به ۱۰۰ خبرنگار، از جمله ۱۶ خبرنگار خارجی از سال ۲۰۰۱ در افغانستان جان خود را از دست داده‎اند.

رئیس جنبش همبستگی ملی افغانستان، می‎گوید «در ۲۰ سال گذشته، شاهد تلفات سنگینی بودیم؛ حملات انتحاری نیز تلفاتی داشت؛ افغانستانی‌ها در هر ۲ طرف کشته شدند.»

اگرچه دولت طالبان در سال ۲۰۰۱ برکنار شد، اما جنگ به پایان نرسید؛ جنگ به مدت ۲۰ سال ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: ترکیب دولت موقت افغانستان؛ مهم ترین اعضا چه کسانی هستند؟ طالبان کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد

همچنین رئیس شورای عالی راه نجات افغانستان، می‎گوید «آمریکایی‌ها مراسم عروسی، تشییع جنازه، جلسات، مساجد، روستا‌ها و مکان‌های مختلف را بمباران کردند؛ در طول جنگ، طالبان، غیرنظامیان، اعضای ارتش افغانستان و کارمندان دولت و همچنین آمریکایی‌ها کشته شدند.»

این جنگ علاوه بر اینکه جان هزاران نفر را گرفت، زیرساخت‌ها را نیز از بین برد و هزینه‌های هنگفت اقتصادی به بار آورد.

یک شهروند افغانستانی ساکن کابل، می‎گوید «نظامیان آمریکایی و دیگران به اینجا آمدند و برخی در این جنگ ۲۰ ساله کشته شدند و بقیه به عقب بازگشتند؛ ارتش افغانستان، غیرنظامیان و طالبان بیشترین خسارت را متحمل شدند، زیرا همه آن‌ها افغانستانی هستند.»

یکی دیگر از شهروندان کابل، گفت «افغانستانی‌ها خسارت زیادی دیدند؛ نیرو‌های دولتی یا طالبان که کشته شدند، همه افغانستانی بودند.»

جنگ ۲۰ ساله افغانستان در ماه آگوست گذشته پس از خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان و بازپس گیری قدرت از سوی طالبان به پایان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان جنگ ۲۰ ساله کشته شدند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی

مسئولان برگزاری جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضا‌های معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشور‌های اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در ۲۵ غرفه درحال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان