Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علوم پزشکی مشهد برای واکسیناسیون گروه های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال اعلام آمادگی کرده است. - اخبار استانها -

حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهارداشت:زیر ساخت‌های لازم برای اجرای عملیات واکسیناسیون گروه‌های سنی 12 تا 18 سال در مشهد فراهم است و در حال حاضر در خصوص چگونگی برنامه واکسیناسیون این گروه سنی از وزارت بهداشت استعلام شده است که به محض دریافت پاسخ، اقدامات لازم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واکسنی که باید به این گروه سنی تزریق شود واکسن ساخت مشترک ایران و کوبا و یا سینوفارم تک دزی است، بنابراین به محض دریافت و تامین واکسن‌های مورد نیاز و دستورالعمل‌های مرتبط، برنامه فراخوان دانش آموزان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام خواهد شد.

واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم 2 برابر شد/ چرا واردات واکسن سرعت گرفت؟تحویل 300هزار دُز واکسن کرونا به علوم پزشکی مشهدمقدس / آمار مراجعه مردم به مراکز درمانی کاهش یافتبزرگترین مرکز تزریق واکسن در استان فارس در حرم شاهچراغ (ع) راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر در انتظار اعلام و دستورالعمل‌های مرتبط از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم، برای گروه سنی 17 سال نیز به طور جداگانه از وزارت بهداشت در خصوص تزریق واکسن سینوفارم مشابه گروه سنی 18 سال استعلام شده است که در صورت پاسخ، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر 47 پایگاه و مرکز واکسیناسیون با ظرفیت روزانه  100 هزار دز تزریق واکسن در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

انتهای پیام/281/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم پزشکی مشهد گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان