Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:21:48 GMT

ایران سومین تیم پرافتخار والیبال آسیا

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۰۲۸

ایران سومین تیم پرافتخار والیبال آسیا

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران امروز(یکشنبه) در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر صفر ژاپن را شکست داد و بر سکوی نخست مسابقات قرار گرفت. این چهارمین قهرمانی ایران در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

تیم ملی ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ مدال طلا، در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ مدال نقره و در سال ۲۰۰۳ مدال برنز مسابقات را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب تیم ملی ایران بالاتر از چین، در رده سوم پرافتخارترین تیم‌های قاره آسیا قرار گرفت. تاکنون ۶ تیم در تاریخ مسابقات والیبال قهرمانی آسیا روی سکو قرار گرفته‌اند. رده‌بندی پرافتخارترین تیم‌های قاره به ترتیب زیر است:

رتبه کشور طلا نقره برنز مجموع

۱

ژاپن ۹ ۴ ۴ ۱۷ ۲ کره جنوبی ۴ ۴ ۹ ۱۷ ۳ ایران ۴ ۲ ۱ ۷ ۴ چین ۳ ۶ ۶ ۱۵ ۵ استرالیا ۱ ۳ ۱ ۵ ۶ قزاقستان ۰ ۲ ۰ ۲

ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت خولیو ولاسکو و در سال ۲۰۱۹ با سرمربیگری ایگور کولاکوویچ قهرمان آسیا شد. این بار بهروز عطایی روی نیمکت ایران می‌نشست و نخستین مدال طلا با سرمربی ایران را به دست آورد.

برچسب‌ها مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی تیم ملی والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی تیم ملی والیبال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بهروز عطایی تیم ملی والیبال تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه شهداب یزد که در این فصل نتوانست عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد حالا با تدابیر مدیریت این باشگاه در آستانه گرفتن میزبانی جام باشگاه های آسیا است.

به همین منظور میلاد تقوی و وحید مرادی رییس و نایب رئیس فدراسیون والیبال سه شنبه به یزد سفر خواهند کرد تا در دیدار با استاندار یزد و امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد درباره میزبانی جام باشگاه های آسیا صحبت کنند.

احتمالا سه شنبه پس از جلسه فدراسیون با مسئولان یزد خبر میزبانی این شهر اعلام خواهد شد تا باشگاه شهداب یزد برای سومین سال پیاپی و این بار به عنوان میزبان در جام باشگاه های آسیا شرکت کند.

این میزبانی می تواند بهترین خبر برای هواداران تیم شهداب یزد باشد که پس از دو سال ناکامی بالاخره عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورند و یکی از اهداف بلند مدت خود از زمان تشکیل این باشگاه برسند و هم انتقام فینال لیگ برتر را از فولاد سیرجان ایرانیان بگیرند. البته در این مسیر تیم ناگویا ژاپن نیز حضور دارد که احتمالا تا شهریور ماه که آغاز این جام است انتقال نیمیر عبدالعزیز هلندی را قطعی کرده است.

دیگر خبرها

  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران