Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی دولت فرانسه در پی بحران دیپلماتیک ناشی از لغو قرارداد زیردریایی استرالیا با پاریس اعلام کرد «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور طی چند روز آینده با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار می‌کند.

در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) استرالیا، انگلیس و آمریکا همکاری جدید امنیتی را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این توافقنامه، استرالیا قصد دارد هشت زیردریایی اتمی بسازد و ارتش خود را به موشک‌های کروز ساخت آمریکا مجهز کند. این اقدام کانبرا باعث شد قرارداد دفاعی به ارزش ۹۰ میلیارد دلار استرالیا (۵۶ میلیارد یورو) برای خرید زیردریایی از فرانسه که بزرگترین قرارداد در تاریخ این کشور است، لغو شود.

در اعتراض به این مسئله فرانسه این اقدام استرالیا را خیانت بزرگی عنوان کرد و روز شنبه، در اقدامی بی سابقه سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فراخواند.

بعد از این توافق «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در واکنشی شدید لندن و واشنگتن را «فرصت‌طلب» خواند. او در بخشی از سخنان خود گفت: «آمریکا و انگلیس در زمان بحرانی دروغگو می‌شوند. آن‌ها فرصت‌طلب هستند.»

لودریان در بخشی دیگر با اشاره به قرارداد اخیر تسلیحاتی آمریکا و انگلیس برای فروش زیردریایی به استرالیا، افزود: «ناتو باید این توافق را بررسی کند.» او همچنین بحران کنونی بر سر این قرارداد را یک بحران عمیق میان فرانسه و این ۳ کشور دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق آمریکا یا استرالیا زیردریایی هسته ای اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که در صورت تهاجم زمینی به شهر «رفح»، از ارائه بمب و گلوله توپخانه به این رژیم خودداری می‌کند.

بایدن در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» توضیح داد: «بمب‌هایی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داد و اکنون ارائه آن‌ها را متوقف کرده است، برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌شد».

وی در این‌باره توضیح داد: «اگر اسرائیل وارد رفح شود، سلاح‌هایی را که تاکنون برای مقابله با این مشکل (گروه‌های مقاومت) استفاده می‌شود، در اختیار آن‌ها قرار نخواهم داد».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «اسرائیل در صورت ورود به مناطق پرجمعیت رفح از حمایت ما برخوردار نخواهد شد و ما سلاح و گلوله‌های توپخانه‌ای در اختیار آن قرار نمی‌دهیم». 

بایدن، اما تاکید کرد: «ما به ارائه تسلیحات دفاعی به اسرائیل از جمله سامانه گنبد آهنین ادامه خواهیم داد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است