Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@08:09:40 GMT

۱۷۵ اختراع ایرانی برای ثبت بین‌المللی حمایت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۰۹۱

۱۷۵ اختراع ایرانی برای ثبت بین‌المللی حمایت شد

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قابلیت پتنت شدن یک اختراع را با روش‌های استاندارد ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی، ارزیابی می‌کند، در صورت تایید اختراع برای ثبت کانون با حمایت بیش از ۹۰ درصدی این کار را انجام می دهد.

اما مخترعان چگونه به افشا نشدن اطلاعات خود اعتماد کنند؟ کانون وظیفه حمایت از ثبت دستاوردهای فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، دانشگاهیان، پژوهشگران و مبتکران کشور را در ادارات معتبر ثبت اختراع دنیا دارد،  بنابراین اطلاعات اختراعات در هیچ جای دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اطلاعات ارسال‌شده توسط مخترعان، در پرتال‌های امن ثبت شده و فقط کارگزاران کانون پتنت معاونت علمی که شرکت‌های تخصصی فعال در حوزه ثبت اختراع خارجی بوده و تضامین لازم در خصوص افشا و استفاده از اطلاعات را به این کانون داده‌اند، به اطلاعات مخترعان دسترسی دارند،  پس هیچ‌یک از درخواست‌ها برای بررسی به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و سایر نهادهای فعال در این حوزه ارسال نخواهد شد.

بررسی اختراع نیز در دو مرحله اولیه (بررسی شکلی) و محتوایی (بررسی ماهوی) انجام می‌شود، در بررسی شکلی نقص‌های ساختاری اختراع شامل افشا یا ارائه کامل اطلاعات، خودافشایی مخترع/ مخترعان، رعایت حق تقدم، الزام بر ارائه تنها یک اختراع در هر درخواست ارسالی، مستندات و قابل ثبت بودن موضوع اختراع، بررسی می‌شود، در بررسی محتوایی نیز، شرایطی نظیر نوآوری، غیربدیهی بودن و قابلیت پیاده‌سازی اختراع، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. همچنین، امکان درآمدزایی یا تجاری‌سازی و اولویت‌های موضوعی تعیین‌شده، از معیارهای کلی کانون پتنت برای تأیید اختراع است.

این اقدام کانون  با هدف کمک به  فروش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و همچنین کمک به تجاری‌سازی فناوری افرادی که دارای دستاورد فنی ویژه‌ای هستند انجام می‌شود.

برچسب‌ها کانون پتنت ایران پتنت حق ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختراع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پتنت ایران پتنت حق ثبت اختراع کانون پتنت ایران پتنت حق ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختراع معاونت علمی کانون پتنت ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان می‌گویند، گزارش‌های مربوط به نشانه‌های حیات که در جو سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» شناسایی شده‌اند، ممکن است درست نباشد و در ارائه اطلاعات خطا صورت گرفته باشد.

نتیجه تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید شرح می‌دهد، گزارش‌های اخیر از تلسکوپ فضایی جیمز وب که نشانه‌هایی از حیات را در سیاره‌ای دوردست و خارج از منظومه شمسی شناسایی کرده، عجولانه بوده است. 

پژوهشگران می‌گویند، رد کردن یافته‌های اخیر جیمزوب اگرچه همه مشتاقان به تأیید حیات فرازمینی را ناامید می‌کند، اما به این معنی نیست که این تلسکوپ در آینده آثاری از حیات در جو یک سیاره فراخورشیدی پیدا نمی‌کند.

دانشمندان ناسا حدود شش ماه پیش از وجود یک اقیانوس آب احتمالی در سیاره فراخورشیدی «کی‌۲-۱۸بی» (K۲-۱۸ b) خبر دادند و گفتند، سیاره مذکور، سیاره فراخورشیدی «هایسین» است که احتمالا جوی غنی از هیدروژن و سطحی پوشیده از اقیانوس را دارد؛ درواقع هیجان اخیر درباره کشف بالقوه علائم حیات در این سیاره فراخورشیدی از این قسمت کلید خورد.

به گفته آنها، اگرچه بسیاری از سیارات فراخورشیدی ممکن است ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشند و نشانه‌هایی از حیات در آنها دیده شود، اما کشف و بررسی سیاره «کی‌۲-۱۸بی» از آنجایی که تقریباً شبیه سیاره زمین است، هیجان‌انگیز شد.

تلسکوپ فضایی جیمزوب یکی از پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌های فضایی است که به منظور بررسی اجرام فضایی و شناسایی علائم حیات خارج از زمین استفاده می‌شود. داده‌های این تلسکوپ مورد بررسی و تحلیل دقیق دانشمندان و محققان قرار گرفته و در حالی که تلسکوپ جیمز وب نتایج بسیار دقیق و جالبی از اجرام فضایی و سیارات دیگر به دست آورده است، اما هنوز شواهد قاطع برای وجود حیات فرازمینی ارائه نشده است. محققان و دانشمندان بر این باورند که برای تایید وجود حیات خارج از زمین نیاز به شواهد و اطلاعات بیشتری دارند.

از این رو، می‌توان گفت که تلسکوپ ناسا هنوز نتوانسته است اطلاعات کافی و قطعی در مورد وجود حیات فرازمینی به دست آورد. این تحلیل‌ها و ادعا‌ها نیازمند بررسی دقیق‌تر و داده‌های بیشتر از سوی دانشمندان و متخصصان است تا در تصمیمات قطعی و دقیق‌تر در این زمینه نقش موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد