Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، در متن اطلاعیه شماره (۴) این وزارت آمده است: مدیران مدارس، آگاه سازی خانواده‌ها و همکاران را نسبت به ضرورت‌های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه‌ها را از طریق «انجمن اولیا و مربیان» و «شورای معلمان» و برگزاری جلسات مشترک یا مجزای گفت و گوی فعال و اثربخش با اولیا و مربیان، به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده است که پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد. بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

تعداد افراد در کلاس‌ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود. در بخش‌های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود. فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش قرار است جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها به صوت همزمان در روز ۳۱ شهریورماه برگزار شود تا با این اقدام سال تحصیلی آغاز شود، البته امسال شروع سال تحصیلی با حضور حداقلی دانش‌آموزان به صورت ترکیبی، تدریجی و تلفیقی برنامه‌ریزی شده است.

همچنین قرار است روز شنبه سوم مهرماه با حضور رییس جمهوری زنگ ماه مهر برای مدارس سراسر کشور نواخته شود.

برچسب‌ها زنگ مهر بازگشایی مدارس انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زنگ مهر بازگشایی مدارس انجمن اولیاء و مربیان زنگ مهر بازگشایی مدارس انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است