Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@06:58:19 GMT

راهکار وزیر کار برای اشتغال آفرینی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۴۱۴۲

راهکار وزیر کار برای اشتغال آفرینی اعلام شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی که به دلیل سفر به تاجیکستان پیام صوتی برای اعضای این نشست ارسال کرده بود، با اعلام اینکه منظور از پلتفرم، ایجاد یک الگو و نظام ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: در این پلتفرم مشخص می‌شود بانک‌ها، اصناف، تعاونی‌ها، بخش خصوصی، متولیان بازار، دیپلماسی اقتصاد خارجی چگونه باید در زمینه اشتغال آفرینی کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پلتفرم باید یک نظریه مبنا و اصلی داشته باشد و به نحوی تنظیم شود که همه بازیگران آن بر اساس ضوابط خود، ایفای نقش کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پلتفرم ملی اشتغال باید حداکثر انطباق را با شرایط، محدودیت‌ها و سیاست‌های دستگاه ها داشته باشد و یک نوع هماهنگی ایجاد کند.

عبدالملکی گفت: این موضوع می تواند با همکاری خود دستگاه ها برای مشخص کردن یا حتی تغییر نقش آنها انجام شود، به عبارت دیگر قرار است یک هم افزایی و انسجام اتفاق بیفتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ستون فقرات این پلتفرم، جامعه مخاطب ما هستند، توضیح داد: اولویت اول، بیکاران و اولویت دوم، صاحبان مشاغل غیر رسمی با درآمد پایین است.

وی تاکید کرد: پلتفرم ملی اشتغال باید به نحوی طراحی شود که هر نهادی به تعدادی از این کدهای ملی که یا بیکار هستند یا کارشایسته ندارند، خدماتی در راستای ایجاد اشتغال ارائه کند.

عبدالملکی افزود: در این باره، بانک ها می توانند در زمینه تامین مالی، وزارتخانه ها در حوزه های مربوط به بروکراسی و قوانین، اصناف در مورد بازاریابی و بازار رسانی کمک کنند.  

وی الحاق ایران به سازمان شانگهای را اتفاق مهمی در سطح بین المللی دانست و گفت: این عضویت که پس از سال ها اتفاق افتاد، گشایش های خوبی را برای کشور ایجاد می کند.

عبدالملکی اظهار کرد: علت حضور من درتاجیکستان امضای دو تفاهم نامه با وزارت تندرستی این کشور در خصوص همکاری در زمینه آسیب های اجتماعی، افراد دارای معلولیت و حمایت های اجتماعی و با وزارت محنت، مهاجرت و شغل در زمینه تبادل تجربیات در حوزه های سیاست های اشتغال، مهارت آموزی، آموزش های فنی و حرفه ای، بازرسی و بهداشت کار بود.  

وی  خاطر نشان کرد: رئیس جمهور تاکید دارد که حوزه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان موتور محرکه اشتغال کشور کار را پیش ببرد تا نتایج آن حاصل شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هدف ما در ستاد اشتغال قرارگاه رفاه مردم این است که در خصوص ایجاد پلتفرم ملی اشتغال به تفاهم و جمع بندی برسیم.

وی با بیان اینکه نرم افزار اولیه این کار به عنوان «سامانه ملی اشتغال» توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال تهیه شده است گفت: این نرم افزار باید توسط افراد تکمیل و سپس اتصال نهادها و سازمان ها به آن انجام شود.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه هدف پلتفرم اشتغال ملی، تبادل اطلاعات و جمع بندی عملکردهاست گفت: در این پلتفرم، برنامه های متعارف دستگاه ها برای ایجاد اشتغال هم دیده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این وب سایت ملی، خدمات دستگاه های مختلف در خصوص جامعه هدف هم قابل دسترسی خواهد بود و در این سامانه ثبت می شود و ما می توانیم گزارش نقش دستگاه ها در ایجاد اشتغال را ارزیابی کنیم.

عبد الملکی تاکید کرد: اگر بتوانیم به درستی این پلتفرم را طراحی و نقش ها را تعیین کنیم، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه مناسبی برای ایفای این نقش ها در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ ، ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید، تخصیص داده شده بود ولی نظام تخصیصی آن به درستی مشخص نبود.

عبدالملکی خطاب به اعضای ستاد اشتغال قرارگاه رفاه مردم گفت: قطعا با کمک شما یک جریان جدیدی از برنامه اشتغال زایی ایجاد خواهیم کرد و با این پلتفرم ملی، یک الگوی قابل عرضه به دنیا خواهیم داشت که می توانیم به کشورهای همسایه و دوست عرضه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرد: نهادهایی که خارج از دولت، برنامه های اشتغال دارند مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، برای تکمیل اطلاعات سامانه ملی اشتغال کمک کنند و برنامه های اشتغال خود را با کد ملی افراد در سامانه ثبت و بارگزاری کنند تا اشتراک گذاری اطلاعات به درستی اتفاق بیفتد.

عبدالملکی اظهار امیدواری کرد: مردم در سال ۱۴۰۱، فضای اشتغال خوبی را تجربه کنند.

فقط اشتغال قطعی در سامانه ملی اشتغال ثبت می شود

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در این نشست با ارائه توضیحاتی در خصوص سامانه ملی اشتغال و نحوه ارتباط نهاد های عضو قرارگاه به آن گفت: شغلی که به طور قطعی ایجاد شود، برای ما ملاک است؛ شغلی که در نهادهای بیمه گر مثل تامین اجتماعی یا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر یا صندوق های دیگر ثبت شود و با شغلی که اداره مالیات، فرد شاغل را به عنوان مودی مالیاتی بشناسد.

وی اظهار داشت: سامانه ملی اشتغال کمک می کند داده ها را در بخش عرضه و تقاضا تدقیق کنیم و دسترسی بهتری به آن داشته باشیم.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دو هفته آینده کار اطلاعات گیری از نهادهای عضو انجام و سپس کار راستی آزمایی داده ها انجام خواهد شد.

در این نشست نمایندگان دستگاه و وزارتخانه های مختلف از جمله اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فناوری اطلاعات، صندوق کارآفرینی امید، اتاق تعاون، اتاق اصناف، صندوق توسعه ملی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و ... برنامه های اشتغال خود برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و همچنین منابع موجود خود را برای تحقق این برنامه ها عنوان کردند.

کد خبر 627708 برچسب‌ها اشتغال دولت سیزدهم حجت الله عبدالملکی - وزیر کار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال دولت سیزدهم حجت الله عبدالملکی وزیر کار کار و رفاه اجتماعی سامانه ملی اشتغال ایجاد اشتغال وزیر تعاون پلتفرم ملی برنامه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی صبح سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور ترغیب مددجویان معزز جهت مشارکت در احیای صنعت نوغان و توانمندسازی آنان، تعداد ۵ هزار جعبه نوغان بین مددجویان داوطلب پرورش کرم ابریشم در حال توزیع می باشد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه استان گیلان خاستگاه تولید ابریشم در ایران بوده است، عنوان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان به منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، کمک برای حمایت صنعت نوغانداری و افزایش درآمد برای خانوارهای تحت پوشش اجرا می گردد.

اهرابی، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ای و انگیزشی، دوره های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال اصلاح شده رایگان و خرید مستقیم و تضمینی از کشاورزان به منظور قطع واسطه گری، از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می پذیرد.

وی، با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری اهداء می گردد.

اهرابی با اشاره به اینکه زنجیره کامل تولید در حوزه صنعت ابریشم در استان ایجاد گردیده است، تشریح کرد: تمامی مراحل خرید تضمینی پیله تر ابریشم از مددجویان، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های صنایع تبدیلی داخل استان به منظور تبدیل پیله تر به پیله خشک، استفاده از صنایع تکمیلی استانی به منظور تبدیل پیله خشک به نخ و تحویل نخ ابریشم به مددجویانی که در عرصه تولید فرش ابریشم فعال هستند با نظارت و حمایت کمیته امداد انجام می شود.

اهرابی، با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی، حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.

گفتنی است، در سال گذشته ۱۵۰ تُن پیله ابریشم توسط ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد تومان تولید شد.

کد خبر 6092733

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی